de Ronde Tafel: Opmerkelijk nieuws - de Ronde Tafel

Jump to content

• (11 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Opmerkelijk nieuws Het heeft verder geen nieuwswaarde, maar is wel grappig!

#31 User is offline   SebasTiaan Icon

• Addict Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Group: Members

Posted 08 February 2006 - 17:55

En weer een kleine oogst:

Beter laat dan nooit
Marie Sushames uit Nieuw-Zeeland heeft na 61 jaar het boek The Punch Library of Humour naar de bibliotheek in Rotorua teruggebracht.

Bibliothecaresse Jane Gilbert is erg verheugd met de onverwachte teruggave. Ze zal daarom de boete kwijtschelden. Die was inmiddels tot zo'n 5000 euro opgelopen.

Het boek zal in de bibliotheek worden tentoongesteld met de tekst:"Het is nooit te laat om een boek terug te brengen". De vrouw vond het boek in een doos uit de nalatenschap van haar familie.
(Bron: www.nos.nl)

Hondsbrutaal
Hond Max heeft dinsdag zonder baasje een ritje met tramlijn 6 in Den Haag gemaakt. Via de chip die het dier onder zijn huid heeft, is zijn baas gevonden. De bullterriër neemt wel vaker alleen de tram."Max is zo gewend geraakt aan het reizen met de tram, dat ik steeds moet voorkomen, dat hij er zonder mij inspringt", vertelt baasje Ben.

Vrouw slaat potloodventer met ijzeren staaf
Een potloodventer heeft in Ede zijn exhibitionisme zwaar moeten bekopen.
Penis
Een 54-jarige inwoonster van Ede zag in de avonduren zijn ontblote penis door haar brievenbus steken. Ze bedacht zich geen moment, haalde een ijzeren staaf en sloeg daarmee keihard op het mannelijk lid.

Gil
Ze hoorde een harde gil. Toen ze deur open deed, zag ze nog net een ongeveer 30-jarige man weghollen. De vrouw achtervolgde de man nog, maar hij wist te ontkomen. Ze heeft direct de politie op de hoogte gesteld, maar die kon de man ook niet meer achterhalen.
(Bron: www.rtlnieuws.nl)

Nog een paar bizarre dingen:

’Schone messen voor zelfverminkers’

Mensen die zichzelf willen verminken, moeten daarvoor schone messen krijgen om te verkomen dat hun wonden infecteren.

Ze moeten dezelfde behandeling krijgen als drugsverslaafden die schone naalden krijgen, zei een woordvoerder van de Britse vereniging van verpleegkundigen (RCN) in de Britse krant The Sunday Times.

De patiënten zouden volgens de verpleegkundigen steriele messen en schoon verband uitgedeeld moeten krijgen. Bovendien zouden verpleegkundigen hen moeten adviseren over welke lichaamsdelen betrekkelijk veilig ’bewerkt’ kunnen worden. Britse verpleegkundigen zijn nu verplicht om te voorkomen dat iemand zichzelf letsel toebrengt. Ze moeten scherpe voorwerpen als scheermesjes, glasscherven of blik innemen.
(Bron: www.ad.nl)

Oude teckel op tien sigaretten per dag

Een 22 jaar oude Oostenrijkse teckel 'rookt' al jaren tien sigaretten per dag. Volgens zijn eigenaar Wolfgang Treitler heeft de hond zijn hoge leeftijd te danken aan zijn rookgedrag.

Foto ANP
De teckel, General Edi genaamd, eet eerst de tabak en het papiertje op. Vervolgens spuugt hij de boel weer uit.
Zijn dierenarts, Harald Mayr, is verbaasd over het rookgedrag van General Edi. "Nicotine leidt normaal tot vergiftiging bij honden, maar in dit geval is het dier er verslaafd aan geworden. Hij kan er nu echt goed tegen."

"Ik ben vandaag mezelf niet. Misschien ben ik u wel" (Sjaak Bral, Column "Ik Radicaliseer", Haagsche Courant)

#32 User is offline   A for Anarchy Icon

• Sociaal-Anarchistische Revolutionair
  • PipPipPipPipPipPipPip

Posted 08 February 2006 - 19:58

Ananova:
Student uses his head to fund party

A Belgian student has sold the foreheads of himself and his friends to pay for his 20th birthday party.

Kris Dries put up their foreheads as advertising space as he had no money to buy food or drink for the bash.

The eBay auction was won by a marketing firm in Waregem which will foot the bill for all party-goers who have the firm's logo painted on their foreheads for the night.

Any who do not want their foreheads used for advertising can still go to the party but they have to pay their own way.

Kris said he was delighted the winning bidder had agreed to pay for up to £1,750 worth of food and drink.

He said: "I was hoping to make 200 euro. Thanks to the sponsor I will be able to have an unforgettable 20th birthday.

"I'm looking for a suitable location, as I will now be able to invite a lot more friends than the 50 I had in mind."

:D
Nothing comes easier than madness in the world today
Mass paranoia is a mode not a melody
Yeah I'd like to watch all thousand cable channels but there's nothing on
And my high speed connection's monitored daily by the pentagon

#33 User is offline   SebasTiaan Icon

• Addict Member

Posted 16 February 2006 - 20:25

Hair
Mocht er ooit een Chinese versie van de musical Hair komen, dan moeten ze maar eens bij Yu Zhenhuan aankloppen. Hij is met 96% lichaamsbeharing de harigste man van China. Alleen de broertjes Ramos Gomes uit Mexico zijn nog behaarder.

Zhenhuan vond zichzelf een tijdlang een freak, maar nu trekt hij als zanger volle zalen en wordt hij vaak gezien in het gezelschap van mooie vrouwen.

Verschillende artsen zien mogelijkheden om hem van zijn haar te verlossen, maar Zhenhuan vindt het wel best zo. Alleen het haar uit zijn oren is hij met de heggeschaar te lijf gegaan.

Lange spookrit
Een 82-jarige Duitse automobilist heeft de politie aardig wat overwerk bezorgd. De man was op de A1 tussen Hamburg en Lübeck aan een bloedstollende spookrit begonnen die 65 kilometer duurde.

Dat de politie al kilometers achter hem aanzat en hem met loeiende sirenes en zwaailichten tot stoppen probeerde te brengen, had hij niet gezien. Wel gaf hij de 'spookrijders' die hij onderweg tegenkwam, lichtsignalen.

De politie moest tien auto's inzetten om de bejaarde spookrijder aan de weg te zetten. Hij had niet gedronken en ook niet aan de verboden middelen gezeten.

Veldhospitaal
Het is toch al geen pretje om in een ziekenhuis te moeten liggen, maar in de Indiase deelstaat Uttar Pradesh is het helemaal zaak om snel beter te worden.

Inspecteurs van de dienst gezondheid namen onlangs een kijkje in een nogal afgelegen ziekenhuis aldaar. Het viel de inspecteurs op dat er maar heel weinig patiënten, artsen en verpleegkundigen aanwezig waren. Aan cobra's en andere gifslangen daarentegen was geen gebrek.

Uit de inspectie blijkt dat de slangen er ongeveer de controle overgenomen hebben. Toch is er ook een lichtpuntje: er is op dit moment geen wachtlijst.

En dachten wij dat we goed waren in fietsen?

Nieuw wereldrecord fietsen
De Zuid-Afrikaan Hein Wagner heeft een nieuw wereldrecord fietsen gevestigd. De afstand is op zich niet spectaculair: een lousy 40 kilometer. Maar de manier waarop is wel opzienbarend. Wagner is namelijk stekeblind.

Wagner reed op zijn eigen fiets achter een vriend aan die hem met geluiden naar de finish loodste. Achter hem aan reden twee vrienden die bij naderend gevaar konden ingrijpen.

Volgens Wagner was het een inspannende trip."Ik moest me flink concentreren, voor mijn eigen veiligheid en die van mijn tegenliggers".

"Ik ben vandaag mezelf niet. Misschien ben ik u wel" (Sjaak Bral, Column "Ik Radicaliseer", Haagsche Courant)

#34 User is offline   SebasTiaan Icon

• Addict Member

Posted 05 March 2006 - 12:29

Nog steeds in de catagorie domme dieven:

Vers sneeuwdek verraadt inbrekers
Dieven opgelet: ga niet stelen als het heeft gesneeuwd. Dat laten 3 jongens uit A'dam zich niet nog een keer zeggen.

De jochies hadden 's nachts ingebroken in een supermarkt. Toen ze met de buit naar buiten liepen, stond de politie hen al op te wachten. De jongens zetten het meteen op het lopen.

De eerste twee jongens werden al snel opgepakt en in de boeien geslagen. De derde was spoorloos verdwenen, maar niet voor lang. De agenten volgden met hun verfijnde speurneus de voetsporen in de sneeuw. Die leidden naar een heg, waarin de jonge dief zich had verstopt.

Jaja, de meest geheim gehouden vliegtuigramp van Nederland:

Voetganger ziet vliegtuigramp
Een hobbyist met een modelvliegtuigje heeft zaterdag voor commotie gezorgd in de duinen bij Wijk aan Zee.

Een voetganger zag het model aan voor een echt vliegtuig toen de eigenaar het toestelletje liet landen. De bange man alarmeerde de politie dat er een vliegtoestel was neergestort.

Brandweer en politie waren er in een razend tempo bij. Ze troffen slechts een modelvliegtuigje in de duinen aan. De nietsvermoedende eigenaar van het toestel werd door de politie naar het bureau meegenomen om uitleg te geven.

Nieuwste rage in oorlogstijd: De Duifbom!

Duif haalt legerhelikopter uit de lucht
LONDEN - Een Britse Chinook-legerhelikopter, die al werd gebruikt tijdens de Falklandoorlog en later tijdens gevechtsmissies in Afghanistan en Irak, is na een botsing met een duif uit de lucht gehaald.

Dat meldde de Britse luchtmacht, de Royal Air Force, woensdag.

Het tien ton wegende toestel was genoodzaakt tot een noodlanding, nadat de duif voor een beschadigde voorruit had gezorgd tijdens een training van twee piloten boven Schotland.

De Chinook is na het ongeluk van 15 februari inmiddels gerepareerd en weer in actie.

Leuk huwelijk:

Meisje trouwt met zwerfhond
Een zevenjarig meisje uit Dhanbad, een plaatsje in de oostelijke Indiase staat Bihar, is getrouwd met een zwerfhond om het boze oog af te weren.

Shivam Munda onderging het ritueel, omdat haar boventanden eerder wisselden dan haar ondertanden, wat als een slecht teken wordt beschouwd voor zowel haarzelf als haar familie.
Het staat Shivam overigens vrij om later een man van haar keuze te huwen.

In Nederland wordt de bus gejat, in Amerika is het weer net wat extremer:

Californische jongens kapen vliegtuig vader
LOS ANGELES - Twee Californische vrienden zijn er zondag met het vliegtuigje van een van de ouders vandoor gegaan.

De 14-jarige jongens kozen na een ruzie thuis het luchtruim en wisten op een klein vliegveld veiligheidscontroles te omzeilen.

Agenten waren volgens de krant Los Angeles Times van woensdag te laat om het opstijgen te voorkomen. Uiteindelijk zetten de jongens, die geen vliegopleiding hebben gehad, het eenmotorige toestel in het nationaal park Joshua Tree aan de grond.

Ze liepen slechts lichte verwondingen op en zijn overgebracht naar een jeugdgevangenis.

#35 User is offline   LeRoc Icon

• Gelovige in de orde van de pannekoek
  • Icon

Post icon  Posted 05 March 2006 - 17:18

Politie beboet bloot achterwerk met 220 euro
Een man uit Tiel heeft een boete van 220 euro gekregen omdat hij de politie z'n blote achterwerk liet zien. De 27-jarige man moest het geld in het bijzijn van agenten gaan pinnen om opsluiting te voorkomen. De politie was op een melding afgekomen van geluidsoverlast. Een feestganger vond de klacht overdreven en liet uit protest z'n broek zakken. Dat viel weer niet in goede aarde bij de wetshandhavers. Die slingerden de man onverbiddellijk op de bon.
(Wereldomroep)

Steven? Waar was jij gisteren? :D

(Shit, Steven is al 28)
"Jan pankouk, Jan poffert, Jan eerappeldaif, dij zat onder toavel en kreeg wat mit slaif"

#36 User is offline   A for Anarchy Icon

• Sociaal-Anarchistische Revolutionair
  • PipPipPipPipPipPipPip

Posted 05 March 2006 - 21:00

paradepaartje:

March 2, 2006 (MIAMI) - A 2-year-old colt who has yet to run a race drew a world record sale price of $16 million at auction.

Demi O'Byrne, an agent, was the bidder and purchased the colt for a team headed by John Magnier and Michael Tabor of the Ireland-based Coolmore Stud at the Fasig-Tipton sale at Calder Race Course.

Tuesday's sale broke the record of $13.1 million paid in the mid-1980s for Seattle Dancer, a half-brother to Triple Crown winner Seattle Slew. The previous record for a 2-year-old was $5.2 million for a son of Tale of the Cat, who was sold at this sale last year.

"You don't expect to sell a $16 million horse," said Boyd Browning, chief operating officer for Fasig-Tipton of Lexington, Kentucky. "I don't know if it will happen again in my lifetime."

O'Byrne and John Ferguson, who represents Sheikh Mohammed bin Rashid al Maktoum of Dubai, pushed the bidding into record territory.

"The two major buyers in the world got hooked up in an emotional bidding situation, and sometimes logic doesn't prevail," Browning said. "An auction bid is not always a rational decision, but sometimes an emotional decision. Both people involved in the auction want to own the best horses in the world."

The colt's sale price last year at the Fasig-Tipton Kentucky July select auction now looks like the bargain of a lifetime. Randy Hartley and Dean De Renzo of Florida bought the yearling for $425,000 for the purpose of reselling him, a practice known as pinhooking.

The colt, the second foal out of Magical Masquerade by Forestry, was bred in Florida by Satish Sanan's Padua Stables. An impressive workout on Feb. 19 left potential buyers excited, prompting speculation that the colt might set a sale record. The colt ran an eighth of a mile in under 10 seconds 12 seconds is considered average.

"There were very high expectations," Browning said. "He's a beautiful horse, and he withstood the scrutiny of all the major buyers all week long."

Nothing comes easier than madness in the world today
Mass paranoia is a mode not a melody
Yeah I'd like to watch all thousand cable channels but there's nothing on
And my high speed connection's monitored daily by the pentagon

#37 User is offline   Steven Icon

• Diamond Member
  • PipPipPipPipPipPipPip

Posted 06 March 2006 - 23:58

View PostLeRoc, on Mar 5 2006, 17:18, said:

(Shit, Steven is al 28)

Wie zegt dat ik de waarheid spreek over mijn leeftijd? ;)

Ik hoorde laatst een mooi bericht over een bankovervaller die een briefje gaf aan de loketbediende: "Geef me al het geld dat je hebt!" Hij liet de brief achter bij de bank. Toen hij thuiskwam stond de politie op hem te wachten. De brief die hij geschreven had stond op de achterkant van een envelop met zijn naam en adres erop :D

Hoe dom kan je zijn?
Ideologiën drijven ons uit elkaar, dromen en leed brengen ons nader tot elkaar - Ionesco

#38 User is offline   SebasTiaan Icon

• Addict Member

Posted 07 March 2006 - 09:19

Haha Steven, ja dat weet niemand, hoe oud jij bent. Of misschien ben je wel gewoon Verdonk Undercover.

Nog meer domme criminelen:

Lach eens naar het vogeltje...
Misschien handig om te weten: de politie bekijkt ook websites. Twaalf jongeren uit Groningen weten dat inmiddels ook. De jongens, tussen de 16 en 20 jaar oud, worden verdacht van meerdere inbraken en het stelen van auto's in Groningen.

De politie kwam ze op het spoor na het zien van een foto op een website. De 16-jarige hoofdverdachte stond in een stoere pose op de site met een pistool in zijn handen. Z'n maten vonden het ook wel stoer om zo op internet te staan.

De auto's werden gebruikt om te crossen en botsautootje te spelen. Als de tank leeg was, pakten ze een andere auto.

Zit je nog te twijfelen of je een hond als huisdier neemt?

Hond crasht auto
Huisdieren zijn duur. De hond van Johhny Vaughan, de dj van een ontbijtshow op de Engelse radio, maakt het echter wel erg bont: hij heeft Johnny's auto gecrashed. De rekening: 12.000 euro.

Harvey, Johnny's trouwe viervoeter, kwam op de terugweg van de dierenarts met zijn kop onder het handschoenenkastje klem te zitten. Johnny schoof naar de passagiersstoel om hem vrij te krijgen, waarna Harvey op de bestuurdersstoel sprong en het gaspedaal intrapte.

De Maserati (e. 105.000) reed tegen een container."En dat moest ik ook nog aan de verzekeraar uitleggen", aldus Johnny.

#39 User is offline   LeRoc Icon

• Gelovige in de orde van de pannekoek
  • Icon

Post icon  Posted 07 March 2006 - 15:13

View PostSteven, on Mar 6 2006, 19:58, said:

Wie zegt dat ik de waarheid spreek over mijn leeftijd? ;)
Je wilt toch niet zeggen dat er mensen zijn die liegen over hun geboortedatum in hun profile? :no:
"Jan pankouk, Jan poffert, Jan eerappeldaif, dij zat onder toavel en kreeg wat mit slaif"

#40 User is offline   SebasTiaan Icon

• Addict Member

Posted 07 March 2006 - 19:12

Je wilt toch niet zeggen dat er mensen zijn die liegen over hun geboortedatum in hun profile?

Tja je moet toch op de een of andere manier de AIVD misleiden? (Of undercover gaan)

#41 User is offline   De Ander Icon

• ...computer says: "No"...
  • Icon

Post icon  Posted 08 March 2006 - 19:05

View PostLeRoc, on Mar 7 2006, 15:13, said:

Je wilt toch niet zeggen dat er mensen zijn die liegen over hun geboortedatum in hun profile? :no:

Ahem..... zo sprak de grootste leugenaar.......*kuch kuch*
Als je de weg kwijt bent, kom je nog eens ergens.... :)

#42 User is offline   SebasTiaan Icon

• Addict Member

Posted 09 March 2006 - 14:04

Nepagent achtervolgt echte politie
De 34-jarige Amerikaan Karl Salenieks uit Maryland had alles wat een echte agent heeft: vuurwapens, politiebadges, zwaailichten en handboeien.

Maar dat maakt hem nog geen agent, weet hij nu zelf ook. Karl liep tegen de lamp toen hij met veel zwaailichten aan een wagen achtervolgde waarin wél echte politiemannen zaten. Die hadden gelijk door dat Karl een nepagent was.

Karl rook ook nattigheid en stoof er vandoor. De echte agenten konden zijn nummerbord nog noteren en pakten hem later op. Hij bleek geen vergunning voor zijn vuurwapens te hebben.

Mis jij ook je geliefde zo?

Een gloeiend samenzijn
Een wijntje drinken met je geliefde, ook al is die aan de andere kant van de wereld, het kan! Wetenschappers in Boston hebben high tech-glazen gemaakt die gaan gloeien bij aanraking.

Hoe werkt het? De glazen zijn voorzien van sensoren en draadloze verbindingen. Als de één het glas aanraakt, geeft het glas van de ander een rode gloed af, hoe ver je ook van elkaar verwijderd bent. Als de tweede het glas aan z'n lippen zet, gloeit het eerste glas nog meer.

Ideaal voor tortelduifjes die het samen drinken missen. De "Lover's Cups" worden in april gepresenteerd op een congres.

En ja, net als gebakken lucht, nu ook sneeuw te koop!

Online sneeuw
Een Oost-Duitse stad verkoopt sneeuw op de internetveiling eBay. De burgemeester van Steinach, Maria Greiner, biedt de 'witte pracht' aan voor één euro per vrachtwagenlading (10 kuub). Liefhebbers moeten de sneeuw wel zelf afhalen.

Op de site wordt gesproken over sneeuw als temperatuurgevoelig materiaal, direct uit de hemel, zo goed als nieuw. Steinach gaat gebukt onder een laag sneeuw van anderhalve meter. De gemeente gaf al 100.000 euro uit aan het ruimen.

Toch vloeit de opbrengst van de veiling niet in de stadskas, maar gaat hij naar de bestrijding van kanker bij kinderen.

En we stellen zelfs onze Wc's al op de proef:

Stevigere toiletten voor dikkere Australiërs
De wc's in Australië moeten steviger worden uitgevoerd, zegt een Australische consumentenorganisatie.

Overgewicht
Standard Australia houdt zich bezig met de veiligheid en het gebruiksgemak van apparaten. Volgens de organisatie hebben steeds meer Australiërs overgewicht, en neemt het probleem in de toekomst alleen maar toe.

Zittingen
De huidige toiletzittingen zijn berekend op een belasting van 45 kilo. Standard Australia denkt dat de toiletten van de toekomst zeker 150 kilo aan moeten kunnen. Toiletmaker Caroma Dorf is het met de organisatie eens: "Als je er op gaat zitten, dan wil je dat ze je houden."

Bio-licht, gewoon je planten niet water geven.

Plant die water wil, geeft licht
Studenten in Singapore hebben een plant ontwikkeld die licht geeft als hij water nodig heeft.

Gestresst
De studenten van Singapore Polytechnic kregen het voor elkaar om het gen van een lichtgevende kwal in een plant in te bouwen. Vervolgens werd het DNA van de plant zodanig aangepast dat hij oplicht als hij gestresst raakt door watergebrek.

Beregenen
Het licht is nauwelijks te zien met het blote oog. Daarvoor is een speciale camera nodig die tegelijkertijd door Nanyang Technological University in Singapore is ontwikkeld. De ontdekking kan gebruikt worden in de landbouw. Boeren weten zo wanneer ze moeten beregenen.

#43 User is offline   De Ander Icon

• ...computer says: "No"...
  • Icon

Post icon  Posted 10 March 2006 - 16:36

Het zal je vader maar wezen..... :(

Volkskrant | vrijdag 10 maart 2006.

Acht jaar cel voor ‘tennisvader’
Van onze correspondent Fokke Obbema

PARIJS - Een vader die tientallen tegenstanders van zijn tennissende kinderen heeft gedrogeerd, is door de Franse justitie veroordeeld tot acht jaar gevangenis. De 46-jarige oud-militair Christophe Fauviau wordt verantwoordelijk gehouden voor de dood van de 25-jarige Alexandre Lagardère in 2003. Na afloop van een partij tegen Fauviaus zoon Maxime werd Lagardère onwel achter het stuur van zijn auto en verongelukte.

Volgens de officier van justitie was vader Fauviau ‘een man op drift’ die leefde in ‘een wereld zonder grenzen’. Hij had zijn leven in dienst gesteld van de tennisloopbaan van zijn kinderen, en heeft volgens een psychiatrisch rapport een ‘narcistische persoonlijkheid’.

Vader Fauviau deed bij 27 jonge tennissers stiekem Temesta, een angsten onderdrukkend medicijn, in hun drinkwater. Als bijwerkingen kan dat plotselinge, grote vermoeidheid, duizeligheid en misselijkheid tot gevolg hebben.

Als je de weg kwijt bent, kom je nog eens ergens.... :)

#44 User is offline   SebasTiaan Icon

• Addict Member

Posted 10 March 2006 - 17:28

Pff, das eehm, een geval apart, om het maar zo uit te drukken.

#45 User is offline   SebasTiaan Icon

• Addict Member

Posted 10 March 2006 - 20:40

Wat kilootjes lichter...
Veel te zwaar en erin slagen om flink wat kilootjes af te vallen. Dat is knap. Patrick Deuel uit Amerika is niet zo maar wat kilo's afgevallen. De Amerikaan vermagerde maar liefst 301 kilogram.

Voor de dikkerd uit Sioux Falls in de staat South Dakota was vermageren wel een noodzaak geworden. Hij woog 482 kilo voordat hij startte aan het dieet.

Deuel weegt nu 181 kilo."Ik ben aan een nieuw leven begonnen. Meer gewicht kan ik niet meer kwijt. Ik ben zo tevreden." Na de kuur moesten artsen veertig kilo loshangende huid verwijderen bij de dappere, dikke doorzetter.

Geen Happy Meal voor zieke kids .
Een ziekenhuis in Schotland mag geen Happy Meals meer uitdelen aan kinderen. De National Health Service (NHS) vond de actie ongezond en daarom ongepast.

Een parlementslid diende een klacht in bij de gezondheidsdienst. Hierdoor mocht het ziekenhuis uit Inverness geen bonnen voor Happy Meals meer geven aan de dappere patiëntjes. Al meer dan acht jaar had het hospitaal een regeling met Mac Donalds voor deze ludieke actie.

De NHS vond het wel sympathiek van het ziekenhuis,"maar er zijn ook andere manieren om de zieke kinderen te belonen".

• (11 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users