de Ronde Tafel: Met wie spreek ik? - de Ronde Tafel

Jump to content

• (4 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Met wie spreek ik? Een man of een vrouw?

#31 User is offline   kelev 

• Exclusive Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Group: Members

Posted 10 March 2009 - 17:07

@meneer de uil
tja...ik ben niet weg van uitspraken als

Ik denk dat mannen er gewoon te lui voor zijn.

Maar draagt dit iets bij aan de discussie?
Het lijkt mij beter met overtuigende argumenten iets aan te tonen, en serieus in te gaan op argumenten die de opponent voorlegt.

#32 Guest_Meneer de Uil_*

• Group: Guests

Posted 10 March 2009 - 17:10

Ja, want ik ben ervan overtuigd dat dat zo is. Het gaat niet aan andermans bijdragen te kwalificeren als niet serieus.
Verder zie ik je niet als opponent. Als je op deze manier begint, dan is het wat mij betreft einde discussie met jou.

This post has been edited by Meneer de Uil: 10 March 2009 - 17:30

#33 User is offline   Merijn 

• Administrator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Group: Admin

Posted 10 March 2009 - 18:45

Adem in, adem uit. Zo erg zijn de dingen die de heren hebben gezegd niet en het blijkt dat geschreven taal niet altijd dat overbrengt wat er mee bedoeld wordt ;)
Ik blijf meelezen.

This post has been edited by Merijn: 10 March 2009 - 19:54
Reason for edit: bedoelt = bedoeld

#34 Guest_Meneer de Uil_*

Posted 10 March 2009 - 19:49

Je bedoelt vast bedoeld. ;)

This post has been edited by Meneer de Uil: 10 March 2009 - 20:04

#35 User is offline   Merijn 

• Administrator

Posted 10 March 2009 - 19:54

View PostMeneer de Uil, on Mar 10 2009, 19:49, said:

Je bedoelt vast bedoeld. ;)

ehm.. :rolleyes1:

#36 Guest_Meneer de Uil_*

Posted 10 March 2009 - 20:01

Maar ik vind het flauw van kelev om een bijdrage van mij aan de discussie als niet serieus te kwalificeren als antwoord op mijn opmerking dat ik niet zo van generaliserende opmerkingen houd. Als de tenen zo lang zijn, dan is de lol van een gedachtenwisseling er bij mij snel af.

This post has been edited by Meneer de Uil: 10 March 2009 - 20:05

#37 User is offline   LeRoc 

• Gelovige in de orde van de pannekoek

Posted 10 March 2009 - 20:13

Wat ik mij nu afvraag: uiten vrouwen hun gevoelens nu zo veel vaker dan mannen? Dat hoor ik wel steeds, maar eigenlijk ervaar ik daar niet zo veel van.

Wat volgens mij wel waar is, is dat vrouwen veel relationeler denken en communiceren dan mannen. "En toen zei ik blabla, en toen antwoordde hij blabla, waarop zij weer dacht blabla..." Het is een beetje een karikatuur, maar voor mij is dit iets typisch vrouwelijks. Mannen doen dit veel minder.

Maar relationeel communiceren is niet hetzelfde als je gevoelens uiten.

Ik heb veel gesprekken met mannelijke vrienden gehad waarbij best over gevoelens gepraat kon worden. Toegegeven, vaak gebeurt dat aan een bar met een biertje voor onze neus, maar toch. Met vrouwen heb ik dat eigenlijk veel minder.

Uiten vrouwen echt vaker hun gevoelens dan mannen?
Posted Image
"Jan pankouk, Jan poffert, Jan eerappeldaif, dij zat onder toavel en kreeg wat mit slaif"

#38 User is offline   Merijn 

• Administrator

Posted 10 March 2009 - 20:24

View PostLeRoc, on Mar 10 2009, 20:13, said:

Wat volgens mij wel waar is, is dat vrouwen veel relationeler denken en communiceren dan mannen. "En toen zei ik blabla, en toen antwoordde hij blabla, waarop zij weer dacht blabla..." Het is een beetje een karikatuur, maar voor mij is dit iets typisch vrouwelijks. Mannen doen dit veel minder.

daar hoort toch echt dit nummer bij B)

View PostLeRoc, on Mar 10 2009, 20:13, said:

Uiten vrouwen echt vaker hun gevoelens dan mannen?

In mijn omgeving is dat zeker weten niet het geval, maar dan heb ik ook wel erg veel sociale vrienden ;)

#39 User is offline   kelev 

• Exclusive Member

Posted 10 March 2009 - 20:56

@ meneer den uil
opponent is gewoon een gebruikelijke term in een discussie, verschil van mening of dispuut.
Daar wordt niets vijandigs mee bedoeld.

Ja, want ik ben ervan overtuigd dat dat zo is.

Dat is dus geen verhelderende bijdrage. Je kunt er wel van overtuigd zijn dat groen eigenlijk paars is. Maar dat zal je toch met redenen moeten omkleden of met voorbeelden moeten staven.

dan is het wat mij betreft einde discussie met jou.

Goh, nu al?

#40 User is offline   Merijn 

• Administrator

Posted 10 March 2009 - 21:00

en weer back to topic.

#41 User is offline   kelev 

• Exclusive Member

Posted 10 March 2009 - 21:26

Leroc schreef

Wat ik mij nu afvraag: uiten vrouwen hun gevoelens nu zo veel vaker dan mannen? Dat hoor ik wel steeds, maar eigenlijk ervaar ik daar niet zo veel van.

Toch is het een veel gehoorde klacht van vrouwen dat mannen (binnen een relatie) zelden over hun gevoelens praten, en hun emoties vaak verbergen.

Ik heb veel gesprekken met mannelijke vrienden gehad waarbij best over gevoelens gepraat kon worden.

Wat staat dat er leuk "er kon best over gevoelens gepraat worden" Dat wil niet zeggen dat het ook gebeurde, maar als iemand het wilde was het niet totaal onmogelijk...

Toegegeven, vaak gebeurt dat aan een bar met een biertje voor onze neus, maar toch.

Weet je ook wat dat biertje doet? Het ontremt. Vrouwen doen dat zonder biertje.

Met vrouwen heb ik dat eigenlijk veel minder.

Bied haar eens een drankje aan?

Maar even zonder dollen, je ziet mannen dus nooit genoegelijk opgekruld op de bank met een doos bonbons binnen handbereik urenlang hun beste vriend bellen. Nee zij maken een afspraak. "Ik zie je om twee uur in de gouden leeuw"
Daar zitten zij dan te staren naar hun eerste biertje. Het wachten is op de ontremming.

#42 User is offline   Merijn 

• Administrator

Posted 10 March 2009 - 21:43

Ik begin me steeds vrouwelijker te voelen haha

#43 User is offline   LeRoc 

• Gelovige in de orde van de pannekoek

Posted 11 March 2009 - 01:20

View Postkelev, on Mar 10 2009, 17:26, said:

Bied haar eens een drankje aan?
Moet dat dan?
"Jan pankouk, Jan poffert, Jan eerappeldaif, dij zat onder toavel en kreeg wat mit slaif"

#44 Guest_Meneer de Uil_*

Posted 11 March 2009 - 06:43

Tja, ik zit dan wel weer heel lang met een vriend aan de telefoon. Zonder een doos bonbons, dat dan weer niet. Misschien moet ik kelev dan maar eens uitnodigen in de Gouden Leeuw en hem een drankje aanbieden. :drinks: Kan ik mooi mijn mannelijke kant ontwikkelen. :lol:

#45 User is offline   pebble 

• Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip

Posted 11 March 2009 - 08:18

Ik heb net de eerste twee delen gezien van: Flying, confessions of a free woman; een film in zes delen van een vrouw die op haar 42ste jaar vier jaar lang haar leven filmt en dat van haar vriendinnen (over de hele wereld). Zij vertelt haar verhaal, de vriendinnen vertellen hun verhaal. Je krijgt een heel goed beeld van hoe vrouwen over de hele wereld met elkaar communiceren, hoe ze omgaan met elkaar en hoezeer bepaalde thema's in alle levens terugkeren. Het was erg opvallend dat de mannen die gefilmd werden allemaal zeer huiverig waren voor de camera (wat komt er nu op de video?, wat als mensen mij later terug zien?) terwijl de vrouwen zonder enige moeite hun verhaal deden en zichzelf lieten zien.
Het is een hele boeiende serie en een echte aanrader. Het maakt ook nieuwsgierig of er een dergelijke film vanuit een man gemaakt kan worden. Als iemand hier een goed voorbeeld van heeft: ik houd mij aanbevolen!
Het leven kan alleen voorwaarts worden geleefd en alleen achterwaarts worden begrepen

Share this topic:

• (4 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Webhosting verzorgt door LS Hosting