de Ronde Tafel: Joran van der Sloot - de Ronde Tafel

Jump to content

• (6 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • This topic is locked

Joran van der Sloot je favoriete schoonzoon....

#31 User is offline   Blue Moon 

• Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Group: Members

Posted 23 June 2010 - 13:59

LeRoc, ik kan me dat gevoel zelfs heel goed indenken. Zit zelf met iets dergelijks. Vergelding zou ik het willen noemen. Maar gisteren heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de Meld Misdaad Anoniem lijn gebeld. Gevraagd om informatie. Wat blijkt: mijn voormalige bovenburen die duidelijk frauderen met huur- en zorgtoeslag, die meer dingen doen die niet kunnen en overlast veroorzaakt hebben gedurende 4½ jaar, die worden gewoon met rust gelaten. M.a.w. er wordt door geen enkele instantie iets aan gedaan. Niet door de beide betrokken woningcorporaties, niet door de belastingdienst, niet door de Sociale Dienst, niet door het UWV, niet door de politie en niet door de gemeente. Ze mogen doodgemoedereerd doorgaan met twee woningen, twee keer huur- en zorgtoeslag, twee keer alle kwijtscheldingen, nu al 8 maanden elders wonen en slapen door de vrouw en haar zwakzinnige dochter (3 nachten per week is toegestaan - meer niet), de plavuizen vloer mag gewoon blijven liggen en met de overlast die er is, als de dochter (weer thuis) een aanval krijgt, wordt niets meer gedaan. De zeer vriendelijke mevrouw van de meldlijn legde me uit dat er hooguit en heel misschien iets gedaan zou kunnen worden i.v.m. de zorgtoeslag (belastingdienst), maar dat de ervaring leert dat er in 9½ van de 10 gevallen niets mee gedaan wordt. :o :angry:

Ik had zeker vergelding willen hebben voor bijna 5 jaar overlast en bedreigingen met de dood en mijn min of meer gedwongen verhuizing. Ik heb totaal geen vergoeding gekregen van de in gebreke blijvende woningcorporatie of de gemeente Rotterdam die vorig jaar enthousiast op jacht ging naar burenterreur. Als puntje bij paaltje komt sta je als burger en huurder met lege handen.

Oplossing: DIKKE STREEP ERONDER Zal wel even duren voor die er echt staat, maar gelukkig zijn de huidige woonomstandigheden totaal anders dan voor 25 maart jl. Echter, ik ben voornamelijk geschokt door deze uitleg. Hoewel ik wel e.e.a. vermoedde, had ik de naïeve hoop dat het bij mij anders zou lopen. Niet dus. De mevrouw vertelde ook nog dat, als de bewuste mensen brutaal, een grote mond hebben, of misschien zelfs ook wel ambtenaren bedreigen, ze meer kans maken dat ze gewoon door kunnen gaan daarmee. :blink:

Die streep gaat er gewoon komen.... :P

It is always easier to fight for one’s principles than to live up to them. Alfred Adler 1870-1937

#32 User is offline   Valkyrie94 

• Member
  • PipPipPip

Posted 23 June 2010 - 15:22

View PostSpirit, on 23 June 2010 - 09:12, said:

Werk jij dan al? Gaan ook jouw centen naar de gevangenen?
Geen idee waar je deze wijsheid vandaan hebt hoor, maar ik denk meer dat je mee lult met mensen die dit wel eens geopperd hebben. Staat wel wijs natuurlijk om daar mee te gaan preken.
Tuurlijk lijkt het luilekkerland in een gevangenis, en tuurlijk is de gevangenis in Peru "beter" dan hier, maar misschien ook wel niet. Als je daar terecht komt dan kom je er of misschien niet meer levend uit, of je wordt geknakt en nog erger dan je al was. Hier in de Nederlandse gevangenis kan dat ook, iemand die heeft gezeten kan er geknakt uitkomen en geen leven meer hebben, maar je kan er ook nog slechter uitkomen.
Moet dan iedereen dan maar levenslang of gemarteld worden?

ik werk al en ook al moet ik heel weinig loonbelasting betalen, als ik het niet mis heb gaat daar ook een deel van naar gevangenen
ik heb als doel om wijs te worden in mijn leven en door meningen van anderen te horen en nieuwsberichten probeer ik een eigen mening te vormen, ik probeer dus ook als ik geen argumenten meer heb te zeggen dat de persoon(en) waarmee ik discussier gelijk hebben (dit is wel eens lastig maar tot nu toe vind ik nog niet dat mijn zinnige argumenten op zijn)
ik zou het erg fijn vinden als mensen hier levenslang in de gevanenis kunnen zitten, het probleem is alleen dat levenslang geloof ik max. 25 jaar is (dit heb ik inderdaad een keer gehoord dus ik weet niet of het waar is) en als je je goed gedraagt ben je na 10 jaar al weg.

Waarschijnlijk heb ik die film al eens gezien en anders een soortgelijke film, ik geloof ook dat daadwerkelijk onschuldige mensen zonder proces in Amerika soms opgepakt worden door een (geheime) organisatie en dan gemarteld worden, ik geloof trouwens ook dat als je op de wereld te veel te weten komt dat je dan vermoord word, maargoed dat is alleen wat bijgeloof van me. (misschien ben ik gewoon schitzofreen of autistisch maar ik weet hoe ik me moet gedragen in menselijk bijzijn) Terug op die film, dat mensen opgepakt worden zonder proces vind ik niet kunnen.

This post has been edited by Valkyrie94: 23 June 2010 - 15:23

#33 User is offline   Valkyrie94 

• Member
  • PipPipPip

Posted 23 June 2010 - 15:38

View PostBlue Moon, on 23 June 2010 - 09:14, said:

Valkyrie, je bent, geloof ik, net 16 jaar. Dat betekent ook dat je hersenen nog niet volgroeid zijn. En daardoor kan ik ook niet boos, of zo, worden op je. Ik lees je mening en weet dat het komt van een 16-jarige. Ben ik ooit ook geweest. Ook ik wist het beter dan mijn ouders en andere oudere mensen. Jongeren hebben een eigen mening en soms zijn ze heel verstandig, maar wat ze nog niet kunnen is het overzien van de gevolgen van hun uitspraken en daden. Dat is niet neerbuigend bedoeld, maar is gewoon een feit. Ik weet vrijwel zeker dat jij over tien jaar een totaal andere mening zult hebben gevormd. Je bent super slim dus kan ik dit wel zeggen.

Ik wil dingen niet beter weten dan andere mensen maar ik probeer dingen in te zien en misschien komt het door mijn opvoeding dat ik zo anders reageer dan een gemiddeld mens want ik heb al 16 jaar bij mijn rechtse ouders geleefd en ik hoor niks anders dan rechtse meningen maar aan de andere kant lees ik vaak artikelen op internet op hele gewone sites (geen wikipedia of scholieren.com want ik hou niet van die sites). Dit betekent dus toch dat ik niet anders kan dan een eigen mening vormen? En natuurlijk ben ik het wel eens niet eens met mijn ouders of een andere volwassene maar meestal trek ik mezelf terug naar mijn kamer en ga niet verder op dingen in om geen ruzie te veroorzaken.

Die andere mening zullen we over 10 jaar wel ervaren, vraag het me dan nog maar eens ;) Je zou btw nog best wel eens gelijk kunnen hebben want mensen veranderen in de loop der jaren.

View Postkelev, on 23 June 2010 - 09:49, said:

In het kader van mijn opleiding inrichtingswerk, heb ik in het verleden stage gelopen in de psychiatrische observatie kliniek in Utrecht. Uit de eerste hand kan ik je verzekeren dat er geen sprake was van een luxe leventje, maar slechts van eindeloze verveling, gecombineerd met een verscheurende agitatie en onzekerheid.
In sommige gevallen kon men een televisie huren. Lang niet iedereen kwam daarvoor in aanmerking. Een radio had wel bijna iedereen. Niets kan een gevangene zelf beslissen. Voor iedere postzegel moest toestemming worden aangevraagd. Brieven worden gelezen en telefoongesprekken worden afgeluisterd. Privacy is er niet. Je bent altijd omringt door mannen, mannen en nog eens mannen. Daar kan een mens behoorlijk nerveus van worden.
Vaak komt men er gestoorder uit dan toen men er in ging...

Dat lijkt me interessant om stage te lopen. Kon daar ook contact leggen met sommige mensen of waren ze al te ver heen?

Sorry :lol: Dat lijkt me ook een fijne oplossing, misschien is het wel beter voor Joran om daar heen te gaan dan naar een gevangenis... Maar dan vind ik wel dat als hij daar weg mag dat hij nog een half jaar onder begeleiding moet.

View PostLeRoc, on 23 June 2010 - 12:26, said:

Er zijn echter een paar problemen met de lijfstraffen die jij voorstelt:
  • De belangrijkste is: ze helpen niet. Zo iemand gaat echt niet ophouden met misdaden plegen omdat hij bang is dat hij straks 220 volt door zijn penis zal krijgen.
  • Als er lijfstraffen ingevoerd zouden worden, gaat dit heel gemakkelijk tot misbruik leiden. Dan wordt het martelen, en dat willen we niet.
  • Wij vinden dat onze beschaving te "beschaafd" is voor lijfstraffen, wat dat ook betekenen mag.

* klinkt leuk :devil: sorry, nu draai ik weer de verkeerde kant op... Het punt dat ik bedoel met lijfstraffen is dat hij psychisch gek word en daarna dus letterlijk bang is voor die 220 volt.

* die misbruik daar zit je inderdaad altijd mee en dat zou niet goed zijn
* dat wist ik al, dat kan je niet alleen aan de reacties hier afleiden maar ook aan de reacties van andere mensen van alle leeftijden

#34 User is offline   kelev 

• Exclusive Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip

Posted 23 June 2010 - 15:59

Valkyrie schreef

ik zou het erg fijn vinden als mensen hier levenslang in de gevanenis kunnen zitten, het probleem is alleen dat levenslang geloof ik max. 25 jaar is (dit heb ik inderdaad een keer gehoord dus ik weet niet of het waar is) en als je je goed gedraagt ben je na 10 jaar al weg.

Ik vind dat dus niet zo fijn. Maar in ons land is levenslang ook echt tot de dood er op volgt. Slechts door gratie kan je eerder vrijkomen, maar dat gebeurt bijna nooit.
Je bent nu al een tijdje bezig met het beargumenteren op losse gronden. De feiten die je aandraagt kloppen niet, of slechts gedeeltelijk.
Je neemt aan of gelooft, of je gaat er van uit...
Je trekt voorbarige conclusies, en formuleert tamelijk rigide standpunten.
En dat terwijl je op Google alleen maar "levenslang" hoeft in te tikken om te weten hoe het werkelijk zit.

This post has been edited by kelev: 23 June 2010 - 16:03

#35 User is offline   FataMorgana 

• Exclusive Member

Posted 23 June 2010 - 16:01

Zoals gewoonlijk wordt mijn reactie volledig buiten beschouwing gelaten terwijl ik in grote lijnen met Valkyrie mee ging...
En ik ben al lang geen 16 meer maar het kan best zijn dat mijn hersencellen langzaam aan het afsterven zijn, al is het alleen maar door mijn gedrag. :lol:

Geen martelingen, geen electriciteit... Gewoon voorgoed van het openbaar toneel laten verdwijnen.
Het is toch te gek voor woorden al die aandacht!
En als iemand nog gelooft in zijn onschuld dan moet die zich toch eens wat meer verdiepen in zijn dossier...

Misschien is mijn mening hard.
Maar dat komt ook omdat ik als ONschuldige TE hard ben aangepakt in het verleden en daar nog altijd de gevolgen van voel.
En vermoedelijk heb IK 'levenslang' daardoor...
Daarom zie ik werkelijke psychopaten graag 'hangen'. ;)

EDIT: en wat betreft alle kritiek op Valkyrie:
Ik ben het daar niet mee eens omdat dit een Ronde Tafel is waarin iedereen gelijk is en ook zo behandeld moet worden.
En volgens mij wordt er nergens een leeftijdsgrens gesteld...

This post has been edited by FataMorgana: 23 June 2010 - 16:03

#36 User is offline   Valkyrie94 

• Member
  • PipPipPip

Posted 23 June 2010 - 16:06

View Postkelev, on 23 June 2010 - 15:59, said:

Valkyrie schreef

Ik vind dat dus niet zo fijn. Maar in ons land is levenslang ook echt tot de dood er op volgt. Slechts door gratie kan je eerder vrijkomen, maar dat gebeurt bijna nooit.
Je bent nu al een tijdje bezig met het beargumenteren op losse gronden. De feiten die je aandraagt kloppen niet, of slechts gedeeltelijk.
Je neemt aan of gelooft, of je gaat er van uit...
Je trekt voorbarige conclusies, en formuleert tamelijk rigide standpunten, op losse gronden.
En dat terwijl je op Google alleen maar "levenslang" hoeft in te tikken om te weten hoe het werkelijk zit.

ik heb dat verhaal van levenslang regelmatig gehoord en je komt het ook ongeveer 1 keer per jaar tegen op het nieuws dat iemand vroegtijdig is vrijgelaten terwijl hij eigenlijk levenslang had en dan zijn andere mensen er op tegen

View PostFataMorgana, on 23 June 2010 - 16:01, said:

EDIT: en wat betreft alle kritiek op Valkyrie:
Ik ben het daar niet mee eens omdat dit een Ronde Tafel is waarin iedereen gelijk is en ook zo behandeld moet worden.
En volgens mij wordt er nergens een leeftijdsgrens gesteld...

dankje :)

#37 User is offline   Blue Moon 

• Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip

Posted 23 June 2010 - 17:57

Fata, als je daar nu nog mee zit, zou het dan niet tijd zijn, om eens hulp te zoeken? Want wat gebeurd is moet je leren achter je te laten. Mijn levensgeschiedenis is ook niet 'je van het'. Ik heb alleen geen zin om in mijn verleden rond te blijven dwalen. Het verleden is geweest (soms duurt dat eventjes, maar geen maanden of langer gelukkig), de toekomst moet nog komen, maar ik probeer zoveel mogelijk NU te leven en het zo goed mogelijk te doen. Mijn verhaal hierboven teruggelezen hebbend denk ik: dit is mijn verleden. Ik ga nu proberen dit los te laten, omdat ik niet wil dat het mijn leven beheerst op welke manier dan ook. Als ik dat kon met mijn jeugd en tienerjaren, dan moet dit zeker lukken. Zal ook lukken. En als het niet lukt, zoek ik hulp. Desnoods via EMDR om bepaalde trauma's beter te leren verwerken.

Ik vind het erg vervelend voor je Fata, dat je nog zo met die narigheid zit opgescheept. Dat verdien je niet, denk ik.

It is always easier to fight for one’s principles than to live up to them. Alfred Adler 1870-1937

#38 User is offline   De Ander 

• ...computer says: "No"...

Posted 23 June 2010 - 19:13

De discussie gaat goed hier!
Ik heb er niet zo veel aan toe te voegen.

Wel is het inderdaad zo dat bekend is dat nu juist psychopaten er toe in staat zijn om zulk fantastisch toneelspel te leveren dat ze nog wel eens onterecht strafvermindering krijgen.
Die fouten zijn zeker in het verleden gemaakt.

Maar juist OMDAT Joran al zo vaak in het nieuws is geweest Fata, zal hij niet meer zo makkelijk vrij komen. Je krijgt dan een volkstribunaal dat over hem heen komt en dan zijn de rapen gaar. Dan kan de wraak zijn gang gaan en wordt hij nog slachtoffer.

Dit is de reden waarom hij volgens mij juist in Zuid-Amerika wilde verdwijnen.
Zoals de oude oorlogsmisdadigers nogal eens gedaan hebben.

Joran van der Sloot zal nooit meer een normaal leven krijgen.
Dat is een gevolg van zijn daden. Wat de oorzaken zijn en waarom hij zo is geworden daar kunnen we alleen maar naar raden. Ik heb een zeer sterk vermoeden. Dat wel....

This post has been edited by De Ander: 23 June 2010 - 19:14

Als je de weg kwijt bent, kom je nog eens ergens.... :)

#39 User is offline   Alazrian 

• Spare me your too much of nothing...
  • PipPipPipPipPipPip

Posted 23 June 2010 - 19:56

View PostValkyrie94, on 22 June 2010 - 13:24, said:

De enige manier om Joran van zijn gedrag af te helpen is hem op zijn bek blijven staan tot hij zich gedraagt. Ik vind het jammer dat hij nu een prive gevangeniscel heeft want anders was hij al lang dood geslagen.

Het is juist goed zoals een Nederlands gevangenis werkt. We proberen ons juist de distantiëren van dergelijke acties. Door 'wraak' te nemen verlaag je jezelf tot het niveau van de gevangene. Dit klinkt misschien heel zweverig maar: We verheven onszelf juist boven zulk barbaars gedrag. Agressie en moord is een simpele oplossing. Maar het is ook een oplossing die ontstaat uit een gevoel van emotie. Je wilt vergelding! Maar ik vind dus juist dat bij het straffen juist de slachtoffers totaal geen inspraak mogen hebben op het oordeel, want dan kom je op een bevooroordeeld oordeel, zeg maar. :P Gevangenschap lijkt mij de meeste neutrale en dus eerlijke oplossing.

View PostValkyrie94, on 22 June 2010 - 15:39, said:

ik weet dat ik best veel verschil van mening met leeftijdsgenoten maar Joran heeft mensen vermoord, misschien is hij gek in zijn hoofd maar ik vind dat we moordenaars streng moeten aanpakken en helemaal kapot maken, je hebt bijna nooit dat een moordenaar van mening veranderd doordat hij een aantal jaar in de cel heeft gezeten met een zachte aanpak dus lijkt het me een beter idee om dan eens met de harde aanpak te komen.

Zonder offensieve bedoelingen wil ik zeggen dat ik blij ben dat jij niet kan uitmaken wat er met veroordeelde gebeurt. :P Als je een mening hebt mag je eigenlijk geen oordeel geven over wat moet gebeuren met iemand. Wat (Spirit geloof ik zo uit mijn hoofd?) had aangekaart is dat je een verwrongen beeld hebt van de werkelijkheid door de media. Tenzij je letterlijk betrokken bent bij de situatie kun je bij geen mogelijkheid een eerlijk oordeel geven en zelfs dan is het nog twijfelachtig.

View PostBlue Moon, on 23 June 2010 - 09:14, said:

Valkyrie, je bent, geloof ik, net 16 jaar. Dat betekent ook dat je hersenen nog niet volgroeid zijn. En daardoor kan ik ook niet boos, of zo, worden op je. Ik lees je mening en weet dat het komt van een 16-jarige. Ben ik ooit ook geweest. Ook ik wist het beter dan mijn ouders en andere oudere mensen. Jongeren hebben een eigen mening en soms zijn ze heel verstandig, maar wat ze nog niet kunnen is het overzien van de gevolgen van hun uitspraken en daden. Dat is niet neerbuigend bedoeld, maar is gewoon een feit. Ik weet vrijwel zeker dat jij over tien jaar een totaal andere mening zult hebben gevormd. Je bent super slim dus kan ik dit wel zeggen.

Ik wil een mening en leeftijd van elkaar loskoppelen. Het is wel tijdsgebonden. Je mening zal wellicht veranderen, maar als je mij als voorbeeld neemt dan zie je iets totaal anders. Ik was vroeger juist milder van mening en tegenwoordig juist wat harder. Wat ik hierbij wel belangrijk vind is dat ik merk dat je ten tijde van stress of zware emoties dat je mening dan ook op dat moment ook flink anders kan zijn. Daarom is dat juist een probleem. Je moet emoties buiten je mening houden als het gaat om het straffen van andere mensen!
Maar ik was toen ik 16 was van mening dat ik tegen zware straffen ben en dat ben ik nog steeds. Het feit dat we al aan rechtvaardiging doen gaat objectief gezien al te ver. Wij bepalen zelf over andermans situatie of die persoon een straf moet hebben. Eigenlijk als iemand een moord pleegt is dat andermans zaak. Uiteraard sta ik er wel achter dat we onszelf beschermen tegen dergelijke figuren door middel van gevang.

Ik vind een gevangenis dan nog de optimale manier om iemand te straffen. Het werkt in ieder geval een stuk beter als reflectie dan een lijfstraf! Als psychopaat zal je bij een lijfstraf alleen maar een gevoel van onrechtvaardigheid hebben.

This post has been edited by Alazrian: 23 June 2010 - 20:10

...

#40 User is offline   LeRoc 

• Gelovige in de orde van de pannekoek

Posted 23 June 2010 - 20:32

View PostDe Ander, on 23 June 2010 - 19:13, said:

Dit is de reden waarom hij volgens mij juist in Zuid-Amerika wilde verdwijnen.
Zoals de oude oorlogsmisdadigers nogal eens gedaan hebben.
Als je je wilt verstoppen in Latijns-Amerika, dan is het misschien handig om niet de dochter van een invloedrijke zakenman te vermoorden. Het is maar een tip.

View PostAlazrian, on 23 June 2010 - 19:56, said:

Ik wil een mening en leeftijd van elkaar loskoppelen. Het is wel tijdsgebonden.
Hear, hear!
"Jan pankouk, Jan poffert, Jan eerappeldaif, dij zat onder toavel en kreeg wat mit slaif"

#41 User is offline   Spirit 

• Trotse OMA van kleinzoon Fynn!!
  • PipPipPipPipPipPip

Posted 23 June 2010 - 22:26

Fata, als je daar nu nog mee zit, zou het dan niet tijd zijn, om eens hulp te zoeken? Want wat gebeurd is moet je leren achter je te laten.

Zoiets zeg je niet.
Er moet helemaal niets en Fata maakt zelf wel uit of hij hulp nodig heeft.
In mijn dagelijks leven heb ik ook nog steeds last van wat er met mij is gebeurd op mijn 18e, maar dat wil niet zeggen dat iemand tegen mij gaat zeggen dat het niet eens tijd wordt om hulp te zoeken? Wie ben jij om dat uit te maken?

Dan kan ik net zo goed tegen je zeggen waar jij je druk om maakt, dat je de anonieme lijn belt om je bovenburen. Wat hun doen is hun zaak en zolang jij er niet veel last van hebt, mag je dat lekker zo laten. En dat je dat dus niet moet doen.
Maar dat zeg ik dus niet, want dat is voor ieder zich.

Ieders mening verandert wel in de loop der jaren, als men ouder wordt en daarbij misschien wat wijzer dan zie je de dingen heel anders dan op je 16e. Dat is nu eenmaal zo. Maar ik vind het wel heel erg als er nu al jonge mensen zijn die agressie en geweld willen gebruiken om iets recht te kunnen zetten. En dat werkt dus niet. Je kan geen agressie gebruiken tegen agressie. Geef het goede voorbeeld.

En nogmaals, die Joran is onschuldig tenzij het tegendeel bewezen gaat worden. Dat is niet mijn stelling, maar zo werkt het rechtssysteem nu eenmaal.
En ik denk niet dat jij die film gezien hebt want dit is geen film die een 16 jarige gaat bekijken. Ook een soortgelijke film, dat kan je weten of niet. Je weet niet waar je over praat.
Posted ImageAllerbelangrijkste wijsheid is Liefde...

MIJN WEBSITE

#42 User is offline   Alazrian 

• PipPipPipPipPipPip

Posted 23 June 2010 - 22:35

View PostSpirit, on 23 June 2010 - 22:26, said:

En nogmaals, die Joran is onschuldig tenzij het tegendeel bewezen gaat worden. Dat is niet mijn stelling, maar zo werkt het rechtssysteem nu eenmaal.
En ik denk niet dat jij die film gezien hebt want dit is geen film die een 16 jarige gaat bekijken. Ook een soortgelijke film, dat kan je weten of niet. Je weet niet waar je over praat.

Het spijt me Spirit dat ik hier op in ga, maar iets wat mij laatst veel opvalt is dat je vaak concludeert met iets wat dan gewoon "is". Je zegt: Je weet niet waar je over praat. Je weet niet zeker of ze die film nou wel of niet heeft gezien, maar je kan wel al concluderen dat ze niet weet waar ze over praat. Dat is duidelijk met een vorm van emotionele beladenheid. Je schrijft hier dingen alsof je direct naast de persoon staat. Dat is helemaal niet nodig en dat ergert mij (en waarschijnlijk anderen ook) nogal. En nogal tegenstrijdig, je zegt: Zoiets zeg je niet. En vervolgens zeg je dat er helemaal niets moet. Ook kan ik wellicht stellen dat je voor het moment partijen aan het kiezen bent om een punt te maken.
Je taal word een beetje te persoonlijk op een forum waar je de mensen zover ik weet niet persoonlijk kent. Maar goed, dat is vanuit mijn optiek.

This post has been edited by Alazrian: 23 June 2010 - 22:41

...

#43 User is offline   FataMorgana 

• Exclusive Member

Posted 23 June 2010 - 22:39

View PostBlue Moon, on 23 June 2010 - 17:57, said:

Fata, als je daar nu nog mee zit, zou het dan niet tijd zijn, om eens hulp te zoeken? Want wat gebeurd is moet je leren achter je te laten.
...
Ik vind het erg vervelend voor je Fata, dat je nog zo met die narigheid zit opgescheept. Dat verdien je niet, denk ik.

Geloof me! Ik heb al meerdere malen geprobeerd het achter me te laten want natuurlijk moet je verder!
Maar het is niet zozeer het trauma van het gebeuren als simpelweg de gevolgen daarna. En als het op m'n 16e zou zijn gebeurd, was het allemaal allang verleden tijd.
Als je op mijn leeftijd buiten de boot wordt gegooid... Zie er dan maar weer terug te komen!

View PostSpirit, on 23 June 2010 - 22:26, said:

Zoiets zeg je niet.
Er moet helemaal niets en Fata maakt zelf wel uit of hij hulp nodig heeft.

Behalve dat ik het inderdaad zelf uitmaak: het heeft geen enkele zin.
Geen hulpverlener kan iets met mijn verhaal.
Niemand geeft mij beter werk, niemand wist de geschiedenis uit.
Er is met een bijl in mijn ziel gehakt en dat is onherstelbaar.

#44 User is offline   Alazrian 

• PipPipPipPipPipPip

Posted 23 June 2010 - 22:45

View PostFataMorgana, on 23 June 2010 - 22:39, said:

Behalve dat ik het inderdaad zelf uitmaak: het heeft geen enkele zin.
Geen hulpverlener kan iets met mijn verhaal.
Niemand geeft mij beter werk, niemand wist de geschiedenis uit.
Er is met een bijl in mijn ziel gehakt en dat is onherstelbaar.

Dat gevoel herken ik wel een beetje. Een litteken draag je altijd mee en is altijd merkbaar.
Ik kan je er alleen maar succes mee wensen. Het is slechts een schrale troost dat het merendeel van alle mensen wel zijn/haar littekens heeft.
...

#45 User is offline   De Ander 

• ...computer says: "No"...

Posted 23 June 2010 - 23:18

Dan kan ik net zo goed tegen je zeggen waar jij je druk om maakt, dat je de anonieme lijn belt om je bovenburen. Wat hun doen is hun zaak en zolang jij er niet veel last van hebt, mag je dat lekker zo laten. En dat je dat dus niet moet doen.
Maar dat zeg ik dus niet, want dat is voor ieder zich.

Dit stukje, Spirit, gives me the creeps. Hoezo "Maar dat zeg ik dus niet"? Je hebt het niet alleen gedacht, je hebt het gewoon hier zojuist opgeschreven EN GEPOST. Heb jij het stuk en de eerder geschreven verhalen van Blue Moon over haar vorige woonsituatie wel goed gelezen?

Hoezo "Niet veel last van hebt...?" Blue Moon is zelfs verhuisd vanwege de overlast terwijl ze geen cent te makken heeft!!!!! Omdat het niet werd opgelost!
Niemand heeft haar geholpen of serieus genomen bij de instanties die daar voor zijn.
Daar sta je als oudere vrouw alleen, zonder geld met een serie lichamelijke problemen.

Ik weet niet wat het is waarom je zo bits doet?

Lees je posts nog eens terug en krab achter je oren: waar ben ik hier mee bezig?
Op wie ben ik eigenlijk zo boos?

Er komt hier een nieuw lid, die geeft een mening, daar ben je het niet mee eens.
Nou en?
Mag je het best niet mee eens zijn. Geef argumenten maar laat een minderjarige, met beperkt inzicht en levenservaring in haar/zijn waarde.

Zoals ze al heeft uitgelegd, ze komt uit een rechts nest. Leer mij de rechtse opvattingen kennen, ik ben er zelf een tijdje middenin geweest (tot mijn verdriet).
En ze is open op zoek naar andere invalshoeken.

Wat denk je, zou het helpen om het wat rustiger en minder geëmotioneerd uit te leggen?
Wie weet werkt het...

This post has been edited by De Ander: 23 June 2010 - 23:19

Als je de weg kwijt bent, kom je nog eens ergens.... :)

Share this topic:

• (6 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • This topic is locked

1 User(s) are reading this topic