De grote WK-poll het moet maar weer
Posted 08 June 2010 - 09:14
Posted 08 June 2010 - 10:13
In ieder geval speelt Robben pas vanaf de kwartfinales mee en kijk ik thuis misschien een of twee nederlandse wedstrijden.
Ik ben niet supergeïnteresseerd in voetbal. Ik kijk liever naar schaatsen en soms met een half oog naar tennis.
Maar als NL ver zou komen dan ben ik natuurlijk toch een beetje trots en ga ik misschien ook wel weer iets oranjes dragen. Net als op koninginnedag. Hoewel zich dat meestal beperkt tot oranje nagellak en lippestift.
De oranje nagellak heb ik er al opgedaan. Met de lippestift wacht ik tot er een wedstrijd komt.

Posted 09 June 2010 - 09:43
Als Nederland de finale haalt, beloof ik dat ik volledig in het oranje ga, inclusief schmink.
PS Volgens mij heeft degene die gezegd heeft, dat Arjen Robben vanaf het begin meespeelt, nu al ongelijk
Posted 13 June 2010 - 20:21
Posted 14 June 2010 - 11:25
Waarom denkt niemand dat Spanje gaat winnen? Want die gaan toch echt winnen, jullie zitten er allen naast. En als Spanje het niet doet, dan doet Duitsland het, twee minuten voor het einde van de verlenging ofzo. Al hebben ze met een 4-0 overwinning echt een onduits feestje gebouwd.
Posted 14 June 2010 - 12:47
Een onduits feestje?
In een oranje geverfde kleedkamer?
(Ze hebben de Histor muurverffluisteraar natuurlijk uitgenodigd...)
Posted 15 June 2010 - 07:27
Hier in Mozambique is trouwens weinig te merken van het WK. We zijn wel vlakbij Zuid-Afrika, maar Mozambique doet zelf niet mee.
Het commentaar van de Zuid-Afrikaanse televisie is relaxed en interessant. En wat een mooie beelden! Volgens mij zijn dat dezelfde die jullie ook hebben gezien.
De eerste goal was een beetje lullig. Ik was eerder verbaasd dan blij, ik vergat bijna zelfs te juichen! Gelukkig maakten ze nog een tweede goal. En wat is die Elia goed!
Maar Nederland zal nog een beetje beter moeten spelen om wereldkampioen te worden.
Posted 23 June 2010 - 10:06
Posted 23 June 2010 - 10:15
Kijk, het is niet het mooie voetbal wat gewend waren, maar wat willen we? Willen we eindelijk weer eens een CUP winnen met wat (vreselijk) minder mooi voetbal, of willen we mooi voetbal en dan gelijk uitgeschakeld worden?
Ik denk toch echt het eerste en wat Argentinië betreft, joh..........dat is geflatteerd als je naar de wedstrijden gekeken hebt.
Beter spelen is er niet bij, je hoofd erbij houden, dat moeten ze doen. Niets weggeven en zelf gelijk toeslaan als dat mogelijk is. Degelijk voetbal, geen mooi voetbal, maar efficiënt. Zo doen de meeste landen dat en wij moeten daar ook aan geloven, of we het willen of niet.
Posted 23 June 2010 - 12:14
Maar... we zullen zien.
Posted 23 June 2010 - 13:13
Mooi voetbal met van tijd tot tijd briljante individuele acties. Zoals in de gloriedagen van Kruijf, van Basten, Neeskens.
Zij werden pas op het laatste moment uitgeschakeld, juist vanwege dat mooie voetbal. En dan verlies je de finale. Is dat erg? Nee, want je bent wel mooi tweede geworden, en dat is bijna eerste. Maar je hebt ook laten zien dat het een boeiend en aantrekkelijk schouwspel kan opleveren.
Daarvoor wil ik wel thuisblijven.
Maar nu niet. Het is een saai spelletje geworden van een stelletje angsthazen die moeizaam puntjes bijeensprokkelen. Magere scores, daar is men dan tevreden mee. Mooie acties worden in de kiem gesmoord met grove overtredingen. En zo wordt het spel bedorven, en verwordt het tot een commercieel evenement. Je kunt het volk kennelijk alles voorzetten.
Ben je mal? geen concessies doen maar kwaliteit leveren. Een CUP winnen met mooi voetbal, dat moet het ideaal zijn. Voor minder blijf ik niet thuis.
Posted 06 July 2010 - 23:15
Dit is natuurlijk niet te negeren.....
Dus zondag maar naar het WK kijken dan....
dinsdag 6 juli 2010 22:23
Na een wedstrijd die tot de laatste seconde bloestollend spannend bleef, heeft Nederland de finale van het WK voetbal bereikt. Uruguay werd verslagen met 2-3.
Het Nederlands elftal mag zich de eerste finalist op dit wereldkampioenschap noemen. In Kaapstad boekten de mannen van bondscoach een moeizame 3-2 overwinning op Uruguay, dat in de slotfase nog enkele keren dichtbij was.
Nederland en Uruguay begonnen matig aan de wedstrijd. Eerstgenoemde ploeg zorgde na achttien minuten spelen toch voor de openingstreffer. Giovanni van Bronckhorst ramde de bal van dertig meter recht in de kruising.
Vlak voor de rust zorgde aanvaller Diego Forlan voor de gelijkmaker. Het duurde na de onderbreking 25 minuten voordat Nederland weer op voorsprong kwam. Wesley Sneijder maakte zijn vijfde van het toernooi.
Drie minuten later gooide Arjen Robben met een kopbal de wedstrijd in het slot. In de blessuretijd werd het nog heel even spannend toen Pereira tegenscoorde. Oranje overleefde, waardoor het voor het eerst in 32 jaar weer in de finale van een WK staat.
Posted 07 July 2010 - 21:57
Posted 08 July 2010 - 08:15
SebasTiaan, on 07 July 2010 - 21:57, said:
Vertel mij wat...
De Hertog van Alva is met de staart tussen de benen afgetaaid, uiteindelijk.
Dit lijkt me het juiste vooruitzicht voor de Spanjaarden.
Als Oranje wint, verwacht ik wel een mooie prijs voor elke Nederlandse staatsburger, en wil ik niets meer horen over allerlei nare bezuinigingen.
Want onze economie zal een enorme boost krijgen daardoor. (Dat meen ik echt!!)

Help

Allerbelangrijkste wijsheid is Liefde...