de Ronde Tafel: De grote WK-poll - de Ronde Tafel

Jump to content

• (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

De grote WK-poll het moet maar weer

Poll: De grote WK-poll (6 member(s) have cast votes)

Wie gaat het WK winnen?

1. Argentinië (1 votes [16.67%] - View)

Percentage of vote: 16.67%

2. Brazilië (1 votes [16.67%] - View)

3. Duitsland (1 votes [16.67%] - View)

4. Engeland (1 votes [16.67%] - View)

5. Frankrijk (0 votes [0.00%])

Percentage of vote: 0.00%

6. Ghana (0 votes [0.00%])

7. Italië (0 votes [0.00%])

8. Ivoorkust (0 votes [0.00%])

9. Nederland (1 votes [16.67%] - View)

10. Nigeria (0 votes [0.00%])

11. Portugal (0 votes [0.00%])

12. Spanje (1 votes [16.67%] - View)

13. Verenigde Staten (0 votes [0.00%])

14. Zuid-Afrika (0 votes [0.00%])

15. Andere (leg uit) (0 votes [0.00%])

Hoe ver komt Nederland?

1. We worden in de groepsronde uitgeschakeld (0 votes [0.00%])

2. We komen tot de kwartfinales (2 votes [33.33%] - View)

Percentage of vote: 33.33%

3. We komen tot de halve finale (2 votes [33.33%] - View)

4. We verliezen de finale (1 votes [16.67%] - View)

5. WE WORDEN KAMPIOEN!!! (1 votes [16.67%] - View)

Speelt Arjen Robben mee?

1. Ja, vanaf het begin (1 votes [16.67%] - View)

2. Ja, vanaf de kwarfinales (4 votes [66.67%] - View)

Percentage of vote: 66.67%

3. Nee (1 votes [16.67%] - View)

Wat ga jij doen?

1. Ik probeer zo ver mogelijk te blijven van alles wat met het WK te maken heeft (2 votes [33.33%] - View)

2. Ik ga de wedstrijden van het Nederlands elftal kijken (2 votes [33.33%] - View)

3. Ik ga de wedstrijden van Nederland kijken, en een paar andere die ik interessant vind (1 votes [16.67%] - View)

4. Ik wil geen wedstrijd missen (1 votes [16.67%] - View)

5. Ik heb mijn hele huis al oranje geverfd! (0 votes [0.00%])

Waar kijk je het liefst?

1. Niet (2 votes [33.33%] - View)

2. Thuis (2 votes [33.33%] - View)

3. Bij vrienden (1 votes [16.67%] - View)

4. In de kroeg (1 votes [16.67%] - View)

5. IK HEB TICKETS NAAR ZUID-AFRIKA!!! (0 votes [0.00%])

Vote Guests cannot vote

#1 User is offline   LeRoc 

• Gelovige in de orde van de pannekoek
  • Group: Members

Posted 08 June 2010 - 09:14

Hij lijkt waarschijnlijk veel op de polls die ik bij eerdere EK's en WK's gedaan heb, maar misschien toch leuk om weer eens over het WK te praten.
"Jan pankouk, Jan poffert, Jan eerappeldaif, dij zat onder toavel en kreeg wat mit slaif"

#2 User is offline   Spirit 

• Trotse OMA van kleinzoon Fynn!!
  • PipPipPipPipPipPip

Posted 08 June 2010 - 09:26

Ik ben heel optimistisch!! :lol:
Posted ImageAllerbelangrijkste wijsheid is Liefde...

MIJN WEBSITE

#3 User is offline   De Ander 

• ...computer says: "No"...

Posted 08 June 2010 - 10:13

Ik denk dat Duitsland wereldkampioen wordt, maar ja ik ben bevooroordeeld hoor.... ;)

In ieder geval speelt Robben pas vanaf de kwartfinales mee en kijk ik thuis misschien een of twee nederlandse wedstrijden.

Ik ben niet supergeïnteresseerd in voetbal. Ik kijk liever naar schaatsen en soms met een half oog naar tennis.
Maar als NL ver zou komen dan ben ik natuurlijk toch een beetje trots en ga ik misschien ook wel weer iets oranjes dragen. Net als op koninginnedag. Hoewel zich dat meestal beperkt tot oranje nagellak en lippestift. :D

De oranje nagellak heb ik er al opgedaan. Met de lippestift wacht ik tot er een wedstrijd komt.
Posted Image
Posted Image
Als je de weg kwijt bent, kom je nog eens ergens.... :)

#4 User is offline   LeRoc 

Posted 09 June 2010 - 09:43

Ik vind het altijd wel leuk om in de kroeg te kijken. Ik wil in elk geval de wedstrijden van Nederland en Brazilië zien. Er zijn hier een aantal café's die de wedstrijden op een groot scherm laten zien. Waarschijnlijk zelfs van een Zuid-Afrikaanse tv-zender, Zuid-Afrika is hier dichtbij.

Als Nederland de finale haalt, beloof ik dat ik volledig in het oranje ga, inclusief schmink.

PS Volgens mij heeft degene die gezegd heeft, dat Arjen Robben vanaf het begin meespeelt, nu al ongelijk ;)
"Jan pankouk, Jan poffert, Jan eerappeldaif, dij zat onder toavel en kreeg wat mit slaif"

#5 User is offline   Alazrian 

• Spare me your too much of nothing...
  • PipPipPipPipPipPip

Posted 13 June 2010 - 20:21

Ik heb al lang geen voetbal meer gekeken. Ik blijf er ook het liefst ver vandaan. Ik weet wel dat Argentinië en Brazilië vrij goed zijn toch? :P
...

#6 User is offline   SebasTiaan 

• Addict Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip

Posted 14 June 2010 - 11:25

Goh, ik ga af en toe wel kijken als ik tijd heb. Vandaag is het scriptiedag, dus heb geen tijd. De rest zien we dan wel weer.

Waarom denkt niemand dat Spanje gaat winnen? Want die gaan toch echt winnen, jullie zitten er allen naast. En als Spanje het niet doet, dan doet Duitsland het, twee minuten voor het einde van de verlenging ofzo. Al hebben ze met een 4-0 overwinning echt een onduits feestje gebouwd.
"Ik ben vandaag mezelf niet. Misschien ben ik u wel" (Sjaak Bral, Column "Ik Radicaliseer", Haagsche Courant)

#7 User is offline   De Ander 

Posted 14 June 2010 - 12:47

Dan zou ik dus gelijk krijgen, als Dutisland gaat winnen. :P

Een onduits feestje?
In een oranje geverfde kleedkamer?

(Ze hebben de Histor muurverffluisteraar natuurlijk uitgenodigd...)

#8 User is offline   LeRoc 

Posted 15 June 2010 - 07:27

Wij hebben gisteren hier in de kroeg gekeken. Er waren nog wat meer Nederlanders. Ik heb niet eens zoveel met ze gepraat, maar het is leuk om niet alleen te juichen.

Hier in Mozambique is trouwens weinig te merken van het WK. We zijn wel vlakbij Zuid-Afrika, maar Mozambique doet zelf niet mee.

Het commentaar van de Zuid-Afrikaanse televisie is relaxed en interessant. En wat een mooie beelden! Volgens mij zijn dat dezelfde die jullie ook hebben gezien.

De eerste goal was een beetje lullig. Ik was eerder verbaasd dan blij, ik vergat bijna zelfs te juichen! Gelukkig maakten ze nog een tweede goal. En wat is die Elia goed!

Maar Nederland zal nog een beetje beter moeten spelen om wereldkampioen te worden.

#9 User is offline   SebasTiaan 

• Addict Member

Posted 23 June 2010 - 10:06

Nou, ik denk dat het zo langzamerhand wel duidelijk is: Argentinië is niet te stoppen. Nederland gaat roemloos ten onder binnen een paar wedstrijden, misschien overleven ze/we de eerste knock-out ronde nog, maar veel verder zullen we het niet schoppen.
"Ik ben vandaag mezelf niet. Misschien ben ik u wel" (Sjaak Bral, Column "Ik Radicaliseer", Haagsche Courant)

#10 User is offline   Spirit 

• Trotse OMA van kleinzoon Fynn!!
  • PipPipPipPipPipPip

Posted 23 June 2010 - 10:15

Positief blijven Sebas!!

Kijk, het is niet het mooie voetbal wat gewend waren, maar wat willen we? Willen we eindelijk weer eens een CUP winnen met wat (vreselijk) minder mooi voetbal, of willen we mooi voetbal en dan gelijk uitgeschakeld worden?
Ik denk toch echt het eerste en wat Argentinië betreft, joh..........dat is geflatteerd als je naar de wedstrijden gekeken hebt.

Beter spelen is er niet bij, je hoofd erbij houden, dat moeten ze doen. Niets weggeven en zelf gelijk toeslaan als dat mogelijk is. Degelijk voetbal, geen mooi voetbal, maar efficiënt. Zo doen de meeste landen dat en wij moeten daar ook aan geloven, of we het willen of niet.
Posted ImageAllerbelangrijkste wijsheid is Liefde...

MIJN WEBSITE

#11 User is offline   LeRoc 

Posted 23 June 2010 - 12:14

Ik ben bang dat SebasTiaans scenario behoorlijk plausibel is. Eerst winnen van Italië, dan verliezen van Brazilië, waarna Argentinië wereldkampioen wordt.

Maar... we zullen zien.

#12 User is offline   kelev 

• Exclusive Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip

Posted 23 June 2010 - 13:13

Spirit schreef

Kijk, het is niet het mooie voetbal wat gewend waren, maar wat willen we?

Mooi voetbal met van tijd tot tijd briljante individuele acties. Zoals in de gloriedagen van Kruijf, van Basten, Neeskens.
Zij werden pas op het laatste moment uitgeschakeld, juist vanwege dat mooie voetbal. En dan verlies je de finale. Is dat erg? Nee, want je bent wel mooi tweede geworden, en dat is bijna eerste. Maar je hebt ook laten zien dat het een boeiend en aantrekkelijk schouwspel kan opleveren.
Daarvoor wil ik wel thuisblijven.
Maar nu niet. Het is een saai spelletje geworden van een stelletje angsthazen die moeizaam puntjes bijeensprokkelen. Magere scores, daar is men dan tevreden mee. Mooie acties worden in de kiem gesmoord met grove overtredingen. En zo wordt het spel bedorven, en verwordt het tot een commercieel evenement. Je kunt het volk kennelijk alles voorzetten.

Willen we eindelijk weer eens een CUP winnen met wat (vreselijk) minder mooi voetbal, of willen we mooi voetbal en dan gelijk uitgeschakeld worden?

Ben je mal? geen concessies doen maar kwaliteit leveren. Een CUP winnen met mooi voetbal, dat moet het ideaal zijn. Voor minder blijf ik niet thuis.

#13 User is offline   De Ander 

Posted 06 July 2010 - 23:15

Het is weer tijd voor de oranje nagellak en lippenstift!!!

Dit is natuurlijk niet te negeren.....
Dus zondag maar naar het WK kijken dan....

Oranje wint van Uruguay in bloedstollende halve finale
dinsdag 6 juli 2010 22:23

Na een wedstrijd die tot de laatste seconde bloestollend spannend bleef, heeft Nederland de finale van het WK voetbal bereikt. Uruguay werd verslagen met 2-3.

Nederland wint van Uruguay en staat in de finale
Het Nederlands elftal mag zich de eerste finalist op dit wereldkampioenschap noemen. In Kaapstad boekten de mannen van bondscoach een moeizame 3-2 overwinning op Uruguay, dat in de slotfase nog enkele keren dichtbij was.

Nederland en Uruguay begonnen matig aan de wedstrijd. Eerstgenoemde ploeg zorgde na achttien minuten spelen toch voor de openingstreffer. Giovanni van Bronckhorst ramde de bal van dertig meter recht in de kruising.

Vlak voor de rust zorgde aanvaller Diego Forlan voor de gelijkmaker. Het duurde na de onderbreking 25 minuten voordat Nederland weer op voorsprong kwam. Wesley Sneijder maakte zijn vijfde van het toernooi.

Drie minuten later gooide Arjen Robben met een kopbal de wedstrijd in het slot. In de blessuretijd werd het nog heel even spannend toen Pereira tegenscoorde. Oranje overleefde, waardoor het voor het eerst in 32 jaar weer in de finale van een WK staat.

#14 User is offline   SebasTiaan 

• Addict Member

Posted 07 July 2010 - 21:57

Geen Nederland-Duitsland, maar wel Nederland-Spanje. Hoop dat dat niet zo'n lange, levenloze strijd wordt als de 80-jarige oorlog.

#15 User is offline   De Ander 

Posted 08 July 2010 - 08:15

View PostSebasTiaan, on 07 July 2010 - 21:57, said:

Geen Nederland-Duitsland, maar wel Nederland-Spanje. Hoop dat dat niet zo'n lange, levenloze strijd wordt als de 80-jarige oorlog.

Vertel mij wat... ;) Ik heb mijn jeugd doorgebracht in Leiden, waar we jaarlijks werden doodgegooid op school met de geschiedenis van de Spaanse bezetting....
De Hertog van Alva is met de staart tussen de benen afgetaaid, uiteindelijk.
Dit lijkt me het juiste vooruitzicht voor de Spanjaarden.

Als Oranje wint, verwacht ik wel een mooie prijs voor elke Nederlandse staatsburger, en wil ik niets meer horen over allerlei nare bezuinigingen.
Want onze economie zal een enorme boost krijgen daardoor. (Dat meen ik echt!!)

Share this topic:

• (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Webhosting verzorgt door LS Hosting