de Ronde Tafel: Wat Wilders wil kan helemaal niet - de Ronde Tafel

Jump to content

• (4 Pages)
  • +
  • « First
  • 2
  • 3
  • 4
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Wat Wilders wil kan helemaal niet

#46 User is offline   FataMorgana Icon

• Exclusive Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Group: Members

Posted 25 April 2010 - 09:47

View Postkelev, on 25 April 2010 - 10:33, said:

Tegelijkertijd kan je vasthouden aan het vervolmaken van de beschaving.
(Persoonlijk zal ik echter mijn zwaard niet weggooien)

Ik ook niet. Maar dan in figuurlijke zin.
Mijn tong en 'pen' zijn scherper dan het zwaard! ;)

#47 User is offline   LeRoc Icon

• Gelovige in de orde van de pannekoek
  • Icon

Post icon  Posted 25 April 2010 - 11:55

View PostSpirit, on 25 April 2010 - 10:19, said:

Maar is niet elke partij zo bezig? Is niet elke partij bezig oom punten in de campagne te zetten om de mensen ervan te overtuigen dat ze op die partij moeten stemmen? Wees nou eens eerlijk, dat doet toch niet alleen Wilders maar dat doen alle partijen. En ook van die weet je niet of ze het waarmaken naderhand. Maar we weten toch allemaal dat het in principe leugenaars zijn?
Toch is er een verschil. Als iemand voor GroenLinks zegt dat hij/zij zal proberen te ijveren voor meer inkomstengelijkheid en milieubehoud, dan kun je er iets meer geloof aan hechten dan als iemand van de VVD dat zegt. Dhr. Wilders heeft altijd de harde economische lijn van de VVD aangehangen. Als hij nu -op een vrij simplistiche manier- linkse standpunten gaat verdedigen, dan is enige argwaan wel op zijn plaats.

Heeft hij door dat zijn praatje "Moslims zijn het kwaaaaad!" steeds minder effect heeft, en probeert hij nu op een andere manier stemmen te winnen om toch zijn anti-islamprogramma erdoor te drukken?

Ik heb een beetje moeite met "alle politici zijn leugenaars". Toegegeven, ik ben ook niet 100% blij met het politieke systeem, omdat het teveel met persoonlijke macht te maken heeft. Maar dit neemt niet weg dat je politici nog steeds moet beoordelen, om wat ze zeggen en wat ze doen.

View Postkelev, on 25 April 2010 - 10:33, said:

Tegelijkertijd kan je vasthouden aan het vervolmaken van de beschaving.
Precies, dat is ook mijn positie. Ik geloof niet erg in utopieën, maar wel in kleine acties om de maatschappij een beetje beter te maken.

PS Ik zal mijn zwaard niet weggooien, maar er stoer mee rondlopen in de kroeg. Maakt vast wel indruk :leroc:
"Jan pankouk, Jan poffert, Jan eerappeldaif, dij zat onder toavel en kreeg wat mit slaif"

#48 User is offline   FataMorgana Icon

• Exclusive Member

Posted 25 April 2010 - 12:07

View PostLeRoc, on 25 April 2010 - 12:55, said:

PS Ik zal mijn zwaard niet weggooien, maar er stoer mee rondlopen in de kroeg. Maakt vast wel indruk :leroc:

Alle stoerheid op een stokje...
Volgens mij bedoel je net als ik niet meer en niet minder je tong als 'zwaard'. :ph34r::lol:

Ik loop nu al best lang rond op dit forum en heb nog van niemand meer geweld dan dat van het woord gezien.

Helaas vrees ik dat de maatschappij meer afglijdt naar een richting dat het letterlijke zwaard wel eens nodig zou kunnen zijn...
En dat is wat ik vaak bedoel wanneer ik praat dat we afglijden. :(

#49 User is offline   kelev Icon

• Exclusive Member

Posted 25 April 2010 - 14:32

FataMorgana schreef

Ik loop nu al best lang rond op dit forum en heb nog van niemand meer geweld dan dat van het woord gezien.

Op een forum is fysiek geweld wat lastig uit te voeren (al kan je er wel mee dreigen)

Maar in de buitenwereld heb ik toch wel enkele malen geweld moeten toepassen. Het begon er al mee dat ik op school gepest werd. Omdat ik daar toch een eind aan wilde maken heb ik mij bekwaamd in het "klompschieten"
(Ik liep als enige op klompen, vandaar het gepest) Nadat ik redelijk trefzeker mijn klomp kon uitschieten, zocht ik de grootste pestkop van de groep uit, en trof hem vol in het gezicht. Zijn lip spleet open en hij bloedde als een tap.
Vanaf die dag hield het pesten op, en werd ik zelfs met enig respect behandeld. Mijn zelfvertrouwen nam toe, en ik was ook niet meer bang.
Later heb ik leren boksen, en die lessen zijn mij een paar keer goed van pas gekomen. Dus ik vertrouw niet uitsluitend op mijn scherpe tong, want er zijn mensen die daar verschrikkelijk agressief van kunnen worden.

Ik geloof zeker in fysiek geweld als laatste oplossing al ben ik bepaald geen vechtjas. Liever ontwijk ik een dreigend conflict. Maar soms laten mensen je geen keus.

This post has been edited by kelev: 25 April 2010 - 14:33

#50 User is offline   De Ander Icon

• ...computer says: "No"...
  • Icon

Posted 25 April 2010 - 16:55

Ik heb geen zwaard, geen klompen en geen bokshandschoenen, maar ik heb een kat en een zwartharige zoon. Hoop dat dit genoeg is om me te verdedigen?!? Oja, ik ook een scherpe tong en pen, zou ik bijna vergeten... :P
Als je de weg kwijt bent, kom je nog eens ergens.... :)

#51 User is offline   FataMorgana Icon

• Exclusive Member

Posted 25 April 2010 - 17:27

View Postkelev, on 25 April 2010 - 15:32, said:

Later heb ik leren boksen, en die lessen zijn mij een paar keer goed van pas gekomen. Dus ik vertrouw niet uitsluitend op mijn scherpe tong, want er zijn mensen die daar verschrikkelijk agressief van kunnen worden.

Inderdaad dat heb ik ook ervaren! Maar....

Ik geloof zeker in fysiek geweld als laatste oplossing al ben ik bepaald geen vechtjas. Liever ontwijk ik een dreigend conflict. Maar soms laten mensen je geen keus.

Fysiek ben ik niks waard en loop ik liever alles uit de weg.

Dus toch born loser... :(

#52 User is offline   Blue Moon Icon

• Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip

Posted 25 April 2010 - 18:40

Posted Image

An expert is one who knows more and more about less and less.

Nicholas Murray Butler 1862-1947

Quotations courtesy Oxford Compendium, Ninth Edition on cd rom.

#53 User is offline   De Ander Icon

• ...computer says: "No"...
  • Icon

Posted 11 May 2010 - 09:41

Zo, we zijn binnenkort wel van ze af denk ik...
De beste en doeltreffendste manier om een populistische partij op te blazen is een afsplitsing van binnenuit. ;)

http://www.elsevier....gen-Wilders.htm
Als je de weg kwijt bent, kom je nog eens ergens.... :)

• (4 Pages)
  • +
  • « First
  • 2
  • 3
  • 4
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users