Spirit, on 25 April 2010 - 10:19, said:
Maar is niet elke partij zo bezig? Is niet elke partij bezig oom punten in de campagne te zetten om de mensen ervan te overtuigen dat ze op die partij moeten stemmen? Wees nou eens eerlijk, dat doet toch niet alleen Wilders maar dat doen alle partijen. En ook van die weet je niet of ze het waarmaken naderhand. Maar we weten toch allemaal dat het in principe leugenaars zijn?
Toch is er een verschil. Als iemand voor GroenLinks zegt dat hij/zij zal proberen te ijveren voor meer inkomstengelijkheid en milieubehoud, dan kun je er iets meer geloof aan hechten dan als iemand van de VVD dat zegt. Dhr. Wilders heeft altijd de harde economische lijn van de VVD aangehangen. Als hij nu -op een vrij simplistiche manier- linkse standpunten gaat verdedigen, dan is enige argwaan wel op zijn plaats.
Heeft hij door dat zijn praatje "Moslims zijn het kwaaaaad!" steeds minder effect heeft, en probeert hij nu op een andere manier stemmen te winnen om toch zijn anti-islamprogramma erdoor te drukken?
Ik heb een beetje moeite met "alle politici zijn leugenaars". Toegegeven, ik ben ook niet 100% blij met het politieke systeem, omdat het teveel met persoonlijke macht te maken heeft. Maar dit neemt niet weg dat je politici nog steeds moet beoordelen, om wat ze zeggen en wat ze doen.
kelev, on 25 April 2010 - 10:33, said:
Tegelijkertijd kan je vasthouden aan het vervolmaken van de beschaving.
Precies, dat is ook mijn positie. Ik geloof niet erg in utopieën, maar wel in kleine acties om de maatschappij een beetje beter te maken.
PS Ik zal mijn zwaard niet weggooien, maar er stoer mee rondlopen in de kroeg. Maakt vast wel indruk
"Jan pankouk, Jan poffert, Jan eerappeldaif, dij zat onder toavel en kreeg wat mit slaif"