Tja, vrijheid van meningsuiting. Dat was ook met Fortuijn.
Weten deze mensen eigenlijk wel waar ze het over hebben?
Want als ik goed luister hebben ze het eigenlijk allemaal alleen maar over de gevaarlijke Islam en de kutmarrokkanen.
Erg verheffend vind ik het niet, als ik heel eerlijk ben.
Ik heb tussen de kutmarrokanen gewoond, dus ik vind dat ik wel recht van spreken heb.
Een ding weet ik zeker.
De methode Wilders werkt niet.
Wil niet zeggen dat elke linkse methode dan wel werkt.
Ik ben voor een sociale methode. Kun je nog discussiëren over wat nu eigenlijk sociaal is.
Waar wij hier aan moeten is de acceptatie van een multiculti samenleving, net zoals overal. Er zijn nauwelijks landen die daar niet mee moeten dealen.
Ons sociale systeem maakte het aantrekkelijk voor buitenlanders om hier te komen wonen. Dat hadden we beter moeten afgrendelen als we het hadden willen behouden.
Wel vind ik het terecht dat de grenzen voor buitenlanders hier zo ongeveer gaan sluiten.
Maar dan wel ALLE buitenlanders.
Discriminatie is geen optie gezien de rechten van de mens.
Immigratiestop lijkt me zinvol. We hebben hier weinig meters grond ter beschikking en te weinig huizen.
Natuurlijk zijn er allerlei economische belangen ook om juist wel rijke ondernemers uit het buitenland hier binnen te laten.
Toch pleit ik ervoor om die ook voorlopig de wacht aan te zeggen.
Want ook daar zitten allerlei juridische voetangels en klemmen aan dat ten nadele is voor NL. Denk aan al die durfkapitalisten die onze nationale bedrijven weg kunnen kopen.
Moeten we mee oppassen.
Terugkomend op vrijheid van meningsuiting.
Wie de in's en out's van het wetboek doorneemt komt er achter dat daar heel erg veel aan vast zit. Het recht op vrijheid van meningsuiting is gekoppeld aan een aantal andere zaken.
Wilders wil ook het discriminatieverbod laten vallen.
Daar zit een grote dikke vette adder onder het gras.
Want dan kunnen allerlei partijen die aan de macht komen in allerlei wildgroei onze samenleving uiteenslaan. Dan kunnen als de verkeerde partij aan de macht komt homofilie en elke ander 'ras' dan het blanke Kaukasische ras gediscrimineerd worden.
Dan mogen vrouwen geen broek meer aan en moeten weer terug achter het aanrecht.
Er zijn vele groepen die stilzwijgend gediscrimineerd worden, met truukjes.
Denk ook aan arbeidsdiscriminatie. Waarom denk je dat 45+ers zo moeilijk aan een baan komen, arbeidsgehandicapten, minder begaafden enz.
Als je de moed hebt: lees hier.
http://www.art1.nl/a...minatieverboden
We zijn geen eiland op de wereld.
We maken deel uit van een Europese Gemeenschap. Als wij hier een beetje onze eigen gang gaan hier dan is er altijd nog Europese wetgeving.
Daarom:
Wilders is buitengewoon onhandig bezig. Hij roept en daar komen veel mensen op af.
Maar dat is niet de weg.