Sneeuwval
Posted 20 December 2009 - 11:40
An expert is one who knows more and more about less and less.
Nicholas Murray Butler 1862-1947
Quotations courtesy Oxford Compendium, Ninth Edition on cd rom.
Posted 20 December 2009 - 13:19
Blue Moon, on 20 December 2009 - 11:40, said:
Nou hier in het westen heeft het voorlopig alleen nog gesneeuwd tot op een half uur geleden. Het dooit nu, maar het is niet echt glad buiten. Ja, als je met de auto gaat misschien, maar te voet is het geen enkel probleem.
Oh, het gaat echt net NU regenen. Nou, laten we dat maar eens even aankijken dan.
Posted 20 December 2009 - 16:15

De tuin is nu echt aan het 'chillen'....
Momenteel is een vriend van Alaz hier blijven hangen.
Hij kwam vanmorgen hier niet weg met de bus. En het ziet er naar uit dat hij nog een nachtje moet blijven.....
Stage proberen de jongens deze week maar af te zeggen, het gaat waarschijnlijk niet goedkomen....
Posted 20 December 2009 - 19:26
Mijn foto is gemaakt in Schiebroek.
Ik denk dat jullie wel kunnen gaan, hoor. Het zou morgen grotendeels droog blijven en de doorgaande wegen zijn goed begaanbaar. Zo'n grote bus, als hij zachtjes rijdt, kan best over de secundaire wegen rijden. Verzorgingshuizen liggen altijd aan busroutes en dus wordt daar altijd gestrooid.
Persoonlijk zou ik nooit naar een circus willen, vanwege de dierenmishandeling. Cirque du Soleil of het Chinees Staatscircus misschien nog wel. Komen geen dieren in voor.
De Ander, on 20 December 2009 - 16:15, said:

De tuin is nu echt aan het 'chillen'....
Momenteel is een vriend van Alaz hier blijven hangen.
Hij kwam vanmorgen hier niet weg met de bus. En het ziet er naar uit dat hij nog een nachtje moet blijven.....
Stage proberen de jongens deze week maar af te zeggen, het gaat waarschijnlijk niet goedkomen....
Morgen zal het wel weer kunnen, hoor. Dan rijdt het OV ook weer.
This post has been edited by Blue Moon: 20 December 2009 - 19:25
Posted 20 December 2009 - 21:42
En we zien morgen wel, anders maken we een leuke middag met muziek,
doe ik een stukje acrobatiek en laat een bal op de neus van m'n hond draaien. (zonder hem te mishandelen
Ik ben geen tegenstander van dieren in een circus, mits er liefdevol en diervriendelijk (aandacht, ruimte, goede voeding e.d.) mee omgegaan wordt.
Volgens mij is controle daarop wel verscherpt. Maar eerlijk gezegd hoop je dan ook dat dat goed aangepakt wordt.
Mishandeling van dieren vind ik sowieso walgelijk, helaas gebeurt dit nog te veel ook in huiselijke situaties
Posted 21 December 2009 - 15:39

Even boodschappen doen in de buurt, ploegend met fiets, afgeladen fietstassen en tassen aan het stuur.... een hele expeditie. Voor de zekerheid fototoestel meegenomen
De kerstkaart voor volgend jaar is bij deze gemaakt
Posted 21 December 2009 - 19:10

Dit was zaterdag, maar kon ook vanmorgen zijn. Heb ook boodschappen gedaan. Lopend en zeulend met een boodschappenkarretje door die bergen sneeuw. Er ligt zeker 30cm hier. Trams rijdt niet. Bussen onregelmatig, maar ik kon er niet eens in, want ik kreeg die zware kar niet over die hopen sneeuw getild. Heb nu 2 weken voedsel in huis. Daarna heb ik brood, aardappels en groenten nodig. De rest is dan nog aanwezig. Ik zet geen voet meer buiten, als het niet nodig is.
Posted 22 December 2009 - 13:21
Momenteel dooit het lekker snel. Het mag nu wel warm water gaan regenen, vind ik. Vroeger speelde ik elke dag in de sneeuw als die er was. Vandaag de dag, ruim 55 jaar later dus, zie je geen kind meer. Ze waren er zondag wel, maar daarna zie ik ze niet meer. Jammer hoor. Er ligt nog genoeg voor tig mega sneeuwpoppen, forten en 'beeldhouwwerken'... Ik ben blij dat ik kind was in de jaren 50 zonder electronische spelletjes en computers en mobiele telefoons en met alleen op woensdagmiddag en zaterdmiddag om 5 uur een half uur een kinderprogramma op de TV. Daarvoor deelden de kinderen in ons dorp zich in twee groepen. De ene groep ging naar de ene familie met een TV en de andere naar de andere familie. Daar zaten we dan in twee rijen braaf en stil (!!) TV te kijken naar Dappere Dodo en Tante Hannie. Na de uitzending gingen we naar huis om te eten en soms mochten we nog een uurtje buiten spelen met de slee, als er sneeuw lag en dat deden we met groot plezier. Blij met weinig. Kom er vandaag de dag nog maar eens om...
Posted 22 December 2009 - 13:52
Inderdaad waren wij blij met weinig. En dat is ook logisch. Als je tegenwoordig een moderne kinderkamer binnengaat treft de speelgoed-obesitas je als een mokerslag.
Daar kan een kind eenvoudig niet gelukkig mee zijn. De veelheid aan keuze wekt alleen maar verwarring. En de ouders maar klagen over concentratie problemen. Vind je het gek?
Wij speelden buiten met een tol. En als er sneeuw lag met de slee (van de buren) Of je knutselde zelf een glijplank in elkaar.
Er was niets te koop (behalve voor de rijke stinkerds)Wat een gezegende tijd. Ik zeg dat niet terugblikkend. Dat vond ik als kind ook al.
Wat een geluk als je aan een oude kinderwagen kon komen. Dan was je dagen aan het werk om een echte race-kar te maken.
De halve straat hielp mee, op voorwaarde dat zij er ook mee mochten rijden als hij éénmaal af was.
De ruzie die daarna ontstond. Over wie het meest had bijgedragen en dus recht had op de meeste ritten. Dat moest allemaal geregeld worden zonder dat er vriendschappen stuk gingen. Want een week later had je iedereen weer nodig voor een volgend project...
Arme kinderen van vandaag. Zij spelen hun elektronische spelletjes zonder gevoel, zonder diplomatie en zonder saamhorigheid.
Hun fantasie wordt niet geprikkeld want alles is al klaar. Een radiografisch bestuurbare auto is maar vijf minuten leuk.
Ik vind dit een rampzalige tijd voor kinderen. Zij hebben alles, maar bezitten niets...

Sign In
Register
Help

MultiQuote