de Ronde Tafel: Wachten tot er weer signaal is - de Ronde Tafel

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Wachten tot er weer signaal is tram rijdt niet door storing mobiele telefoon

#1 User is offline   LeRoc Icon

• Gelovige in de orde van de pannekoek
  • Icon
  • Group: Members

Post icon  Posted 20 November 2009 - 14:03

Geen Connexxion tram door Vodafone storing
Van woensdagmiddag tot donderdagmiddag hebben er geen trams gereden in Utrecht. Oorzaak is een storing bij telefoonaanbieder Vodafone. Inmiddels is het tramverkeer weer beperkt hervat.
(Treinreiziger.nl)

De tram rijdt niet meer omdat het mobiele netwerk het niet doet... Tientallen jaren hebben er trams door Nederland gereden, terwijl het mobiele netwerk nog niet eens bestond. En nu kunnen ze niet meer zonder.

Ze moeten gewoon zo'n ouderwetse machinist op de tram zetten met een grote pet op. Die draait aan zijn wieletje en dan gaat de tram rijden!

Dit doet me denken aan de miniserie Amerika uit de jaren '80. Hierin worden de Verenigde Staten veroverd door de Sovjet-Unie, zonder dat er één dode valt. De Sovjets brengen een kernbom tot ontploffing in de hoge atmosfeer. Door de electromagnetische schok valt het hele communicatiesysteem in de VS uit, waardoor er niets meer werkt in dat land. De Russen kunnen dan gemakkelijk binnenvallen.

"Jan pankouk, Jan poffert, Jan eerappeldaif, dij zat onder toavel en kreeg wat mit slaif"

#2 User is offline   kelev Icon

• Exclusive Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip

Posted 20 November 2009 - 15:25

LeRoc schreef

Ze moeten gewoon zo'n ouderwetse machinist op de tram zetten met een grote pet op. Die draait aan zijn wieletje en dan gaat de tram rijden!

Ja dat was zo in het stoom-tijdperk. Toen reden er vier trams per dag van het Gooi naar Amsterdam.
Toen de trams elektrische tractie kregen stonden ze ook stil als de stroom uitviel...
En als er blad op de rails ligt kunnen de treinen niet rijden, en als het sneeuwt sluiten de deuren niet meer.

Dat alles altijd storingvrij zal blijven werken is een utopie ben ik bang.
Maar wij klagen er graag over dat wel.

#3 User is offline   De Ander Icon

• ...computer says: "No"...
  • Icon

Posted 20 November 2009 - 16:23

Mijn GSM zit op het Vodafone netwerk, heb er niets van gemerkt. :unsure:
Als je de weg kwijt bent, kom je nog eens ergens.... :)

#4 User is offline   SebasTiaan Icon

• Addict Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip

Posted 20 November 2009 - 19:14

Nou ik dacht ook tot er niks aan de hand was, tot mensen mij vertelden dat ik nauwelijks te bereiken was.
"Ik ben vandaag mezelf niet. Misschien ben ik u wel" (Sjaak Bral, Column "Ik Radicaliseer", Haagsche Courant)

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users