de Ronde Tafel: Feedback: Bugs (oa topics lopen uit de marge) - de Ronde Tafel

Jump to content

• (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Feedback: Bugs (oa topics lopen uit de marge) Hebben andere DRT'ers hier ook last van?

#1 User is offline   SebasTiaan Icon

• Addict Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Group: Members

Posted 04 November 2009 - 17:03

Dag Merijn, dag allen,

Ik merk de laatste tijd dat lange topics (dus een hele rits reacties onder elkaar op één pagina) langzaam uit de marge gaan lopen. Wat bedoel ik hiermee? Bovenaan staat volgens mij het design zoals het bedoelt wordt, maar langzaamaan, per post, verschuift het hele zaakje langzaam naar rechts en komt het er ongeveer zo uit te zien:

Attached File  uit_de_marge.GIF (68.73K)
Number of downloads: 9
(Willekeurig voorbeeld uit een willekeurig topic)

Zoals je ziet gaan dingen langzaamaan door elkaar lopen, want het quote-vak blijft wel staan, maar de rest wordt langzaamaan steeds meer naar recht uitgelijnd. In sommige onderwerpen wordt dit langzaamaan steeds extremer en krijg ik hele vreemde kleine schermpjes (het quick reply venster veranderd mee van grote en wordt dan heel nauw).

Zijn er meer met dit probleem?

Ik heb het op verschillende computers, met verschillende OS'en. Wel altijd met IE (momenteel 7.0, thuis weet ik niet welke versie ik heb).

Daarnaast merk ik dat soms als ik op "New Topic" klik, ik een blanco scherm krijg en F5 dit probleem vaak niet oplost. Ik moet dan vorige klikken en opnieuw op "New Topic" klikken. Dit werkt vaak wel.

Nou anderen ook met dit probleem of ligt het aan mij?
"Ik ben vandaag mezelf niet. Misschien ben ik u wel" (Sjaak Bral, Column "Ik Radicaliseer", Haagsche Courant)

#2 User is offline   Spirit Icon

• Trotse OMA van kleinzoon Fynn!!
  • PipPipPipPipPipPip

Posted 04 November 2009 - 17:58

Zaak is om geen IE meer te gebruiken maar Firefox. Ten eerste is deze minder vatbaar voor troep, ten tweede is hij veel sneller dan IE en ten derde geeft hij de topic weer zoals ze zijn. Ik heb hier dus geen last van vreemde uit de lijn lopende topic en marges.

Probeer het eens, Firefox dan hè. Je zult je verbazen!
Posted ImageAllerbelangrijkste wijsheid is Liefde...

MIJN WEBSITE

#3 User is offline   kelev Icon

• Exclusive Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip

Posted 04 November 2009 - 19:00

View PostSpirit, on 04 November 2009 - 17:58, said:

Zaak is om geen IE meer te gebruiken maar Firefox. Ten eerste is deze minder vatbaar voor troep, ten tweede is hij veel sneller dan IE en ten derde geeft hij de topic weer zoals ze zijn. Ik heb hier dus geen last van vreemde uit de lijn lopende topic en marges.

Probeer het eens, Firefox dan hè. Je zult je verbazen!

Je kan best eens gelijk hebben. Ik gebruik ook Firefox en ik heb geen last met verschuivende teksten.

#4 User is offline   LeRoc Icon

• Gelovige in de orde van de pannekoek
  • Icon

Post icon  Posted 04 November 2009 - 19:50

(Hoe zit het trouwens? Ik dacht zelf altijd een beetje dat Forumvragen was voor technische vragen, en Feedback en Suggesties voor inhoudelijke dingen. Maar ik weet het niet goed.)
"Jan pankouk, Jan poffert, Jan eerappeldaif, dij zat onder toavel en kreeg wat mit slaif"

#5 User is offline   Merijn Icon

• Administrator
  • Group: Admin

Posted 04 November 2009 - 21:42

@ Sebastiaan: http://forum.deronde...vember-offline/

@ LeRoc: Sebastiaan weet wel hoe de functies werken dus als hij iets ziet dat niet klopt dan is het feedback want dan doet de software het ergens niet goed ;)
Als je niet weet hoe iets moet of werkt dan graag in het vragen-forum

#6 User is offline   LeRoc Icon

• Icon

Post icon  Posted 04 November 2009 - 21:47

Ok, no problem.
"Jan pankouk, Jan poffert, Jan eerappeldaif, dij zat onder toavel en kreeg wat mit slaif"

#7 User is offline   SebasTiaan Icon

• Addict Member

Posted 05 November 2009 - 09:51

@Spirit: ik moet helemaal niks. Ik gebruik vaak ook FireFox, maar vanaf de universiteit kan ik helaas geen firefox gebruiken. Aangezien ik het meest van mijn tijd daar zit, zo'n beetje tussen half 9 en en 8/9 's avonds is FF voor mij geen optie. Daarnaast werk ik thuis met een aantal IE-based applicaties die niet door FF worden ondersteund (of eigenlijk omgekeerd, die applicaties ondersteunen geen FF) en daarom is FF voor mij niet altijd de ideale optie. Als laatste punt wil ik graag aandragen dat de nieuwste IE-versie erg goed werkt en dat ik hem zelfs op sommige fronten veel beter vind dan Firefox. Het is makkelijk afzetten tegen Microsoft, maar het is niet altijd terecht. Daarnaast denk ik dat zodra het moment komt dat FF meer gebruikt wordt dan IE deze ook zo lek als een mandje blijkt, beveiligingstechnisch gezien.

Maar aangezien Merijn heeft aangegeven dat hij verschillende browsers wil ondersteunen, is het handig als dingen worden gemeld die waargenomen zijn op alle ondersteunde browsers.
"Ik ben vandaag mezelf niet. Misschien ben ik u wel" (Sjaak Bral, Column "Ik Radicaliseer", Haagsche Courant)

#8 User is offline   Spirit Icon

• PipPipPipPipPipPip

Posted 05 November 2009 - 10:35

Ik heb niet gezegd dat je het moet gebruiken, alleen is het beter als je voor veiligheid op je pc kiest, zaak om Firefox dan te gebruiken ipv IE.
Maar dat wil niet zeggen dat je het dan moet doen, ik geef een algemene goede optie.
Verder kan ik niet weten dat je op de universiteit zit op het moment dat je dit opmerkt en dat je daar geen FF kan gebruiken. Dat je thuis wel eens FF gebruikt kan ik ook niet ruiken.

MIJN WEBSITE

#9 User is offline   SebasTiaan Icon

• Addict Member

Posted 05 November 2009 - 10:41

View PostSpirit, on 05 November 2009 - 10:35, said:

Ik heb niet gezegd dat je het moet gebruiken, alleen is het beter als je voor veiligheid op je pc kiest, zaak om Firefox dan te gebruiken ipv IE.
Maar dat wil niet zeggen dat je het dan moet doen, ik geef een algemene goede optie.
Verder kan ik niet weten dat je op de universiteit zit op het moment dat je dit opmerkt en dat je daar geen FF kan gebruiken. Dat je thuis wel eens FF gebruikt kan ik ook niet ruiken.

Tja, ik word een beetje gek van mensen die altijd maar roepen GEBRUIK FF! Alsof dat niet vaak genoeg wereldkundig wordt gemaakt, het is in de afgelopen tijd op dit forum al vaak genoeg geroepen. Ik heb een vrije keuze. Ik weet dat over het algemeen genomen Firefox veiliger is (mits je er wel voor zorgt dat je aanvullende firefox beveiliginspatches installeerd). Maar ik vond je opmerking vrij dwingend - "Zaak is dat je firefox gebruikt" - en irrelevant - Merijn heeft al vaak genoeg aangegeven niet alleen Firefox te willen ondersteunen. Maar ik reageer misschien ook wel wat heftig terug, zo in retrospect :rolleyes1:

Ach, FireFox is over het algemeen beter ja, beveligingstechnisch gezien. Qua gebruiksvriendelijkheid en soms ook websiteweergaves valt er nog wel wat te verbeteren.

#10 User is offline   Spirit Icon

• PipPipPipPipPipPip

Posted 05 November 2009 - 17:12

De onderste zin, daar ben ik het niet met je eens, maar ik ga niet in discussie want daar gaat deze topic niet over.
Verder als ik nu even zeg dat ik zelfs geen Windows gebruik, vanwege het feit dat ik geen zin meer heb om mijn pc zowat dagelijks te moeten schoonmaken vanwege troep die je binnen kan halen via het hele besturingssysteem van Windows, ook dan ga ik niet in discussie. Maar wilde je het wel even laten weten, ik ben nu eenmaal een pc "middelbare leeftijd" wizkid.

MIJN WEBSITE

#11 User is offline   Merijn Icon

• Administrator

Posted 05 November 2009 - 20:11

drt moet het op de laatste versies van alle gangbare browsers doen. Alleen als blijkt dat er oudere versies van browser worden gebruikt ga ik roepen dat upgraden naar een nieuwe / andere browser de eerste optie is.

Ik hoor het dan ook graag als drt in een moderne omgeving niet goed te zien/ te gebruiken is.

#12 User is offline   Merijn Icon

• Administrator

Posted 07 November 2009 - 15:17

Zou je willen checken of je problemen nu, na een upgrade, nog steeds bestaan?

#13 User is offline   LeRoc Icon

• Icon

Post icon  Posted 07 November 2009 - 20:16

Bedankt voor het upgraden. Het is goed dat er af en toe iemand onder de motorkap bezig is. Hopelijk heb je niet al te vuile handen gekregen.

#14 User is offline   Merijn Icon

• Administrator

Posted 07 November 2009 - 21:07

Behoorlijk vieze handen helaas. Upgraden en hier en daar wat aanpassen kan ik niet zonder het eten van een grote hoeveelheid chocolade pepernoten ;)

#15 User is offline   FataMorgana Icon

• Exclusive Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip

Posted 08 November 2009 - 01:11

De problemen die Sebastiaan heeft (of had, wie weet) heb ik niet maar wel andere die ik elders heb gepost.
Zal later wel eens kijken of het nu opgelost is.

Persoonlijk ben ik ook geen juichende fan van I.E. zeker sinds ik met versie 8 alleen maar problemen heb met mijn SMF-forums.
Maar zoals ook Merijn al vele malen heeft gezegd: de massa zit op I.E. en je maakt een forum niet voor een handvol F.f. gebruikers.
Je probeert met een forum alle gangbare browsers te ondersteunen en dan is het advies om maar een bepaalde te gaan gebruiken geen optie.
Misschien stap ik binnenkort ook over op Firefox als er geen oplossing komt voor mijn problemen maar ik zal nooit iemand sterk adviseren dit te gaan doen, hooguit als alternatief.

Daarbij zijn er nog andere interessante alternatieven in opkomst zoals Google Chrome. Iemand dat wel eens geprobeerd? Posted Image

• (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users