de Ronde Tafel: Doe de Relitest - de Ronde Tafel

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Doe de Relitest

#1 User is offline   De Ander 

• ...computer says: "No"...
  • Group: Members

Posted 20 October 2009 - 16:31

Leuk om te doen en wel informatief over hoe je in het leven staat.

http://www.trouw.nl/...sofie/relitest/

Klik op de link en doe de relitest.

Mijn uitkomsten:

40% Nieuwe Spiritualiteit
33% Atheïsme
20% Joods
20% Boeddhistisch
15% Christelijk

Komt wel zo ongeveer overeen met mijn huidige "zelfbeeld" op dit gebied.... ;)
Als je de weg kwijt bent, kom je nog eens ergens.... :)

#2 User is offline   Spirit 

• Trotse OMA van kleinzoon Fynn!!
  • PipPipPipPipPipPip

Posted 20 October 2009 - 17:42

Posted Image

Opvattingen
Wat je denkt over de grote thema's van het leven, staat heel dicht bij wat er in nieuwe spiritualiteit gedacht wordt.
Handelingen
Watje ook denkt – wat betreft je doen en laten ben je weliswaar geen echtenieuw-spiritueel, maar je lijkt er wel sterk op.Je doen en laten toontop sommige punten overeenkomsten met wat men in nieuwe spiritualiteitgewoon is te doen.
Houdingen
Religieus of niet– allemaal leuk en aardig, maar voor jou heeft spiritualiteit stevige wortels in het alledaagse leven.
Posted ImageAllerbelangrijkste wijsheid is Liefde...

MIJN WEBSITE

#3 User is offline   LeRoc 

• Gelovige in de orde van de pannekoek

Posted 23 October 2009 - 19:50

Jammer, bij mij doet hij het niet. Hij vraagt ook niet of ik Java wil installeren ofzo.
"Jan pankouk, Jan poffert, Jan eerappeldaif, dij zat onder toavel en kreeg wat mit slaif"

#4 User is offline   kelev 

• Exclusive Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip

Posted 23 October 2009 - 21:39

Dit is groteske flauwekul.

Met een serie kinderlijk ongenuanceerde vragen stelt men vast of je religieus bent of niet.
Men heeft kennelijk het idee dat een atheïst iemand is die uitsluitend voor zichzelf leeft.
Iemand zonder morele bedenkingen of ethische levensbenadering.

Als ik de test op 100% atheïst wil laten uitkomen kan ik op veel vragen kiezen uit 3 of 4 mogelijkheden.
alleen de meest botte, onverschillige en egoistische mogelijkheid geeft een 100% atheïstische score.
Kies je een iets genuanceerder antwoord, dan krijg je onmiddelijk strafpunten in de vorm van een aantal procenten religieuze inslag.

#5 User is offline   De Ander 

Posted 23 October 2009 - 22:56

View Postkelev, on 23 October 2009 - 21:39, said:

Dit is groteske flauwekul.

Met een serie kinderlijk ongenuanceerde vragen stelt men vast of je religieus bent of niet.
Men heeft kennelijk het idee dat een atheïst iemand is die uitsluitend voor zichzelf leeft.
Iemand zonder morele bedenkingen of ethische levensbenadering.

Als ik de test op 100% atheïst wil laten uitkomen kan ik op veel vragen kiezen uit 3 of 4 mogelijkheden.
alleen de meest botte, onverschillige en egoistische mogelijkheid geeft een 100% atheïstische score.
Kies je een iets genuanceerder antwoord, dan krijg je onmiddelijk strafpunten in de vorm van een aantal procenten religieuze inslag.

Zie je nou wel, ik heb het altijd al gedacht, Kelev is religieuzer dan hij aan ons wil toegeven. :lol:

#6 User is offline   LeRoc 

Posted 27 October 2009 - 00:26

Het is mij eindelijk gelukt om de 15 vragen te beantwoorden, maar hij blijft al een half uur ronddraaien: "Checking Answer". Licht frustrerend. Of zijn mijn antwoorden zo diepzinnig dat hij moeite heeft om ze te verwerken?

@kelev: Zeg eens eerlijk, wat was je score? ;)
"Jan pankouk, Jan poffert, Jan eerappeldaif, dij zat onder toavel en kreeg wat mit slaif"

#7 User is offline   LeRoc 

Posted 27 October 2009 - 01:43

Eindelijk!

Opvattingen
Wat je denkt over de grote thema's van het leven, staat heel dicht bij wat er in het christendom gedacht wordt.
Handelingen
Wat je ook denkt – wat betreft je doen en laten ben je weliswaar geen echte christen, maar je lijkt er wel sterk op.Je doen en laten toont op sommige punten overeenkomsten met wat men in het christendom gewoon is te doen.
Houdingen
Religieus of niet– allemaal leuk en aardig, maar voor jou heeft spiritualiteit stevige wortels in het alledaagse leven.

Posted Image

Vooral dat zinnetje "wat betreft je doen en laten ben je weliswaar geen echte christen" vind ik wel leuk :D

#8 User is offline   kelev 

• Exclusive Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip

Posted 27 October 2009 - 07:25

@LeRoc
Bij mijn eerste poging was mijn score 85 % atheïst.
Ik begreep maar niet waar die 20% religie vandaan kwam. Dus maakte ik de test nogmaals, en kwam tot de ontdekking dat de samenstellers ervan uitgaan dat atheïsten geen morele waarden kennen, en uitsluitend voor zichzelf leven.

De vraag of ik bij het winnen van een groot geldbedrag jubelend een Porsche zou gaan kopen heb ik beantwoord met nee, en ik moest daarom een andere keuze maken. (Ik zou er een dierenasiel mee beginnen) Volgens de samenstellers moet die keuze wel verband houden met een religieuse invloed. Atheïsten komen toch niet uit zichzelf op zo'n idee? Dat kan toch niet? Dat is toch ondenkbaar?

Ook de vraag of je een ernstig zieke vriend uit zijn lijden zou verlossen is zo'n truc-vraag.

En de vraag over abortus

#9 User is offline   LeRoc 

Posted 27 October 2009 - 18:51

Wat ik ook leuk vind, is dat ik kennelijk meer met Nieuwe Spiritualiteit heb dan De Ander.

Kom op De Ander, je moet een beetje open staan voor de dingen! :P

#10 User is offline   De Ander 

Posted 27 October 2009 - 20:17

View PostLeRoc, on 27 October 2009 - 18:51, said:

Wat ik ook leuk vind, is dat ik kennelijk meer met Nieuwe Spiritualiteit heb dan De Ander.

Kom op De Ander, je moet een beetje open staan voor de dingen! :P

Ik ga prat op mijn nuchtere agnosticisme... :P

#11 User is offline   SebasTiaan 

• Addict Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip

Posted 28 October 2009 - 15:24

83% atheist
20% nieuw spiritueel.

Dus ik ben lekker 103%. Wist wel dat ik meer dan een anders was. Of zijn bepaalde antwoorden zowel spiritueel als atheïstisch? Lijkt me ook een mooie interpretatie.

Ik ben het eens met Kelev. Ik heb me geërgerd aan de vragen, de antwoordmogelijkheden en de filosofische beperkingen. De interpretatie van keuzes is zeer discutabel, zeker omdat de antwoordmogelijkheden beperkt en sturend zijn. Wat een slechte test. Bah.
"Ik ben vandaag mezelf niet. Misschien ben ik u wel" (Sjaak Bral, Column "Ik Radicaliseer", Haagsche Courant)

#12 User is offline   LeRoc 

Posted 28 October 2009 - 15:29

View PostSebasTiaan, on 28 October 2009 - 15:24, said:

Dus ik ben lekker 103%.
Hah! Als je naar mijn grafiek kijkt, zie je dat ik ongeveer 300% ben :leroc:

#13 User is offline   SebasTiaan 

• Addict Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip

Posted 28 October 2009 - 15:30

Ja maar jij bent Pantani.
"Ik ben vandaag mezelf niet. Misschien ben ik u wel" (Sjaak Bral, Column "Ik Radicaliseer", Haagsche Courant)

Share this topic:

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Webhosting verzorgt door LS Hosting