Nieuwste rage in Groot-Brittannië: bedelen na afloop van je gewone kantoorbaan. Werknemers die in het bezit zijn van een huis willen hun salaris vaak nog even opkrikken. Daarom gaan ze 's nachts de straat op, waar ze zich voordoen als arme sloebers. Geloof het of niet: sommigen verdienen zelfs 200 honderd pond per bedelnachtje.
Werknemers hullen zich 's avonds, na het werk, in vodden om hun zakken te vullen.
Nieuwe keuken
Een vrouw die een vaste 9-5 kantoorbaan heeft, vertelt dat ze het bedelgeld gebruikt om een nieuwe keuken aan te schaffen. De politie is gewaarschuwd over het toenemende aantal 'professionele bedelaars' die zich willen redden in tijden van recessie. Agenten in Leicester ontdekten dat geen van de 20 bedelaars in die regio dakloos is.
Als ze het goed aanpakken, kunnen ze per jaar zo'n 21 duizend pond vangen, bovenop hun normale salaris. Ze moeten dan ieder weekend, twee nachten gaan bedelen om dit bedrag te innen.
2 waarschuwingen
Professionele bedelaars die worden gesnapt, krijgen een waarschuwing. Als ze nog een keer worden gezien, krijgen ze gewoon een tweede waarschuwing. Pas de derde keer worden ze opgepakt en vervolgd.
In Londen kunnen slimme geldvangers zelfs 300 pond per uur verdienen.
In Groningen ging ook lange tijd het verhaal dat de bedelaar die 's avonds en 's nachts voor het Grand Theater zat helemaal geen zwerver is maar een rechtenstudent die met het bedelen zijn studie betaalde. Aangezien ik bijna alle daklozen in Groningen ken en deze man niet heb ik wel eens gedacht dat het echt waar kon zijn. Ben er verder nooit achteraan gegaan.
Hoe dan vind ik het triest om met dit bedrog te bedelen. Sowieso vind ik dat bedelen verboden moet worden maar jezelf zo verlagen dat je oude kleren aan gaat doen om mensen op basis van meedelijden geld af te troggelen vind ik niet passen in de Nederlandse samenlevening. Dus ik hoop echt dat deze "rage" niet deze kant op waait.
Of denkt er iemand: he verrek, dat is best een manier om wat bij te verdienen!..

Sign In
Register
Help

MultiQuote