Reason for Edit Kan deze niet worden ingeschakeld voor "gewone" posters?
Posted 28 July 2009 - 13:18
Nou wat vinden jullie?
Posted 28 July 2009 - 15:25
Maakt het wat uit waarom een post wordt veranderd of wil je dat zelf graag weten?
Mij boeit dat niet hoor.
Je hebt van die mensen die constant hun post aanpassen en waarvoor? Taalfoutjes, hihi?
Posted 28 July 2009 - 18:35
Deze functie was voorheen alleen beschikbaar voor admins. Ik moet deze versie nog even doorspitten of het ook voor iedereen kan. Zo ja, dan zal ik het instellen.
Posted 29 July 2009 - 07:30
@Spirit: het gebeurt hier eigenlijk niet, maar op sommige fora willen mensen achteraf nog wel eens hun bericht totaal aanpassen, als anderen al gereageerd hebben. Dat kan nogal flauw zijn en leiden tot irritatie. Door mensen een reason for edit te laten opgeven, kun je deze onzekerheid gedeeltelijk wegnemen.
This post has been edited by SebasTiaan: 29 July 2009 - 07:32
Posted 29 July 2009 - 09:19
Ik snap alleen niet dat je, omdat je dat gewend bent op andere fora, dat dan hier ook perse wilt terwijl niemand anders hierover begint. Niet elk forum is hetzelfde.
Op het Ubuntu forum bijv. mis ik ook een aantal dingen sinds ze overgegaan zijn naar nieuwe software. Maar je kan niet alles hebben, en niet elke software is hetzelfde. Dus ja, ik vind het een beetje overdreven, eerlijk gezegd.
Posted 29 July 2009 - 10:42
Spirit, on 29 July 2009 - 10:19 AM, said:
Ik snap alleen niet dat je, omdat je dat gewend bent op andere fora, dat dan hier ook perse wilt terwijl niemand anders hierover begint. Niet elk forum is hetzelfde.
Op het Ubuntu forum bijv. mis ik ook een aantal dingen sinds ze overgegaan zijn naar nieuwe software. Maar je kan niet alles hebben, en niet elke software is hetzelfde. Dus ja, ik vind het een beetje overdreven, eerlijk gezegd.
Ik hoef het niet persé, ik vind het alleen een handige optie. En aangezien Merijn open staat voor suggesties, doe ik die. En dan kunnen we erover in discussie gaan. Ik heb het idee dat jij tegen bent?
Posted 29 July 2009 - 11:53
Gelukkig zijn we allemaal verschillend en het is Merijn zijn forum.
Posted 30 July 2009 - 16:09
Posted 01 August 2009 - 19:00
Ben ook maar heel weinig online want we zijn nu verplaatst naar onze kustlocatie sinds afgelopen maandag en daar hebben we weer de ouderwetse modemverbinding dus...
Maar ik zou de Reason for edit (als die weer terug aangezet wordt) wel fijn vinden.
Weet niet of je dat verplicht moet/kunt stellen maar dat zou voor mij geen probleem zijn.
Meestal draait het bij mij om typfouten maar ik kan me voorstellen dat een lange verhandeling over een bepaald onderwerp door een fout in de beginnerspost misschien anders kan gaan als er een goede reden voor verandering van die fout wordt gegeven.
Ik zou bijvoorbeeld een eerste post niet snel aanpassen maar als er echt domme of onware dingen in staan, dan moet het wel vind ik!
Maar dat geeft grote verwarring in het verloop van de discussie.
Hoewel het dus voor 90% misschien taalkundige redenen zal hebben, zou ik het best wel zien zitten om dit te gebruiken.
Posted 01 August 2009 - 19:07
Niet aanzetten, tja........dat was volgens mij toen we die heisa hadden met typefoutjes, dat er constant werd veranderd en dat was irritant. Maar dat is toch iets heel anders, nu wordt bedoeldt dat je erbij kan zetten waarom je iets edit.
Je kan besluiten om te kunnen editten binnen een bepaalde periode met het waarom erbij, maar nogmaals ik zie verder niet zo in waarom ik zou weten waarom je iets edit, tenzij je hele verhaal anders gaat worden.
Posted 01 August 2009 - 19:31
- er verschijnt dat wel een regel onder je post dat aangeeft dat je iets gewijzigd hebt.
- omdat een latere lezer niet kan zien of je een spelfout hebt recht gezet, een stuk hebt weggehaald, verwijderd, of aangepast is het netjes dit er even bij te zetten.
- onze software heeft de mogelijkheid voor mods en admins om deze "reason for edit" in een speciaal balkje in te voeren.
- deze optie is er niet voor de members
De vraag is of dit extra balkje er ook voor de members kan komen.
Het toevoegen van een "reason for edit" kan natuurlijk altijd en wordt ook gewaardeerd vanwege streepje drie.
Posted 03 August 2009 - 12:44
Merijn, on 01 August 2009 - 08:31 PM, said:
- er verschijnt dat wel een regel onder je post dat aangeeft dat je iets gewijzigd hebt.
- omdat een latere lezer niet kan zien of je een spelfout hebt recht gezet, een stuk hebt weggehaald, verwijderd, of aangepast is het netjes dit er even bij te zetten.
- onze software heeft de mogelijkheid voor mods en admins om deze "reason for edit" in een speciaal balkje in te voeren.
- deze optie is er niet voor de members
De vraag is of dit extra balkje er ook voor de members kan komen.
Het toevoegen van een "reason for edit" kan natuurlijk altijd en wordt ook gewaardeerd vanwege streepje drie.
Ja ja, dat snap ik allemaal! Mijn uitleg waarom ik het wel handig zou vinden heb ik dus ook al gegeven.
Gelukkig dat de tijd van 10 naar 15 is opgerekt, dan heb ik in ieder geval 5 minuten extra om m'n stomme typfouten eruit te halen.
Maar (@spirit) ik dacht iets recenter, in het vernieuwde forum, iets te hebben gelezen. Maar dat zal m'n verbeelding dan wel zijn geweest...
De 'reason for edit' zou in mijn optiek verplicht mogen zijn hier op de DRT, MITS de tijdlimiet er weer afgaat.
Die stond er vroeger ook al niet op en omdat mensen zonder toelichting soms ver achteraf hun posts gingen aanpassen is dit ingesteld.
Ik acht iedere aanwezige hier netjes en begripvol genoeg om even kort een zinnetje in te vullen als je hebt ge-edit.
Misschien is het nooit iemand opgevallen, maar als ik vroeger een post achteraf wijzigde (behalve een typfout) zette ik er zelf altijd een extra alinea onderaan bij met "EDIT:...".
Ik zie dat als vanzelfsprekend.
Posted 12 June 2010 - 11:08
allengreg512, on 12 June 2010 - 11:52, said:
Komt u uit Zuid-Afrika?

Sign In
Register
Help

MultiQuote
Allerbelangrijkste wijsheid is Liefde...