Ten eerste vind ik het echt heel erg dat JP Balkenende de Dalai Lama weigert te ontmoeten.
Hij zwicht voor de economische druk van China.
Hij, als enige west-europese leider wel te verstaan.
Ik schaam me voor zo weinig vertoon van ruggegraad.
Tibet zal als cultureel en religieus voorbeeld verdwijnen. De chinezen hebben al veel kapot gemaakt.
Eenheidsworst is wat ze nastreven. Bah.
Het andere punt waar ik me voor schaam (ik duitse familie die zich serieus afvraagt wat er in ons volk gevaren is) is dat de PVV zo groeit.
Vanmorgen las ik een stuk in de NRC NEXT dat me precies bracht bij mijn eigen twijfels en afgrijzen.
Er valt helemaal niet te discussiëren op grond van argumenten met PVV-ers. Het is puur onderbuik sentiment wat er allemaal speelt.
Ok, ik ben ook niet blij met een megalomaan Europa. Daarom stem ik SP.
Er wordt vaker genuanceerd over Europa gedacht, maar dat is nu net wat bij de PVV mist: nuance.
http://www.nrcnext.n...wetensvrijheid/
De zoon van Jan Blokker gaf al aan in een reactie: je kunt maar beter niet meer links zijn of intellectueel tegenwoordig want dan word je als laffe nerd uitgemaakt. Nuancering is niets voor hen.
Als deze trend doorzet wordt het onheimische gevoel dat ik hierdoor krijg zeker erger.
Naja, maar overeind proberen te blijven dan, in deze rechtse storm (naar ik hoop in een glas water).

Sign In
Register
Help

MultiQuote

Allerbelangrijkste wijsheid is Liefde...