de Ronde Tafel: PM Spam - de Ronde Tafel

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

PM Spam

#1 User is offline   Merijn Icon

• Administrator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Group: Admin

Posted 09 April 2009 - 20:28

Er is momenteel op internet een groep actief die tot doel heeft spam te versturen via PM systemen van o.a. IP.Board fora.

In het kort:
Een script zoekt de fora > presenteert de CAPTCHA code (plaatje met rare tekens) aan een mens die er waarschijnlijk een eurocent o.i.d. voor krijgt. De mens lost het op en het script heeft verder toegang. Vervolgens worden er ontzettend veel PM's achter elkaar verzonden aan de leden van het forum.

Omdat hier mensen achter zitten is het niet simpel op te lossen met een versteviging van het systeem.

Ik heb deze week twee registraties op tijd tegen weten te houden. IP-adressen zijn geblokkeerd maar dit sluit niet uit dat het binnenkort toch een keer lukt.

Het forum is nu zo ingesteld, met behulp van een vandaag uitgebrachte update, dat er na verzending van een PM 5 minuten gewacht moet worden voordat een volgende PM verstuurd kan worden. Deze maatregel houd ik in stand totdat de "dreiging" is overgewaaid of tot we een nieuwe versie van de software draaien.

Als iemand toch een rare PM krijgt dat alle schijn heeft spam te zijn, klik dan niet op een link in het bericht, verwijder de pm en breng mij op de hoogte.

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users